fredag 30 december 2011

Klippning av dotter- finns det ångerrätt?

Frisören föreslog lugg, jag var tveksam, men farao det är ju inte mitt hår så jag lät dottern bestämma. Hon ville prova att ha lugg. Men- och jag vet inte hur jag ska säga det utan att någon tycker att jag är fördomsfull eller så, ni får helt enkelt "ta det"- på något vis är hon klippt så hon ser ut som en feministbrutta- eller en regnbågskvinna. På något udda vis är det liksom inte min tjejja längre. (klart jag älskar dottern och hon är min men ni förstår kanske vad jag menar?) Dottern är nöjd...men, tja. NEJ mamman är inte det. Nu är det naturligtvis så att man kan låta håret växa ut igen (luggen alltså) eller kan man ändra så det inte ser ut som en feministbrutta-frisyr? Öka luggens bredd?

LINDA! Hjälp! Sitter alltså urlarvig här och inte gillar dotterns frilla.(Dottern min är snart fem om någon undrar) Tycker inte att frisörskan klippte luggen rak ens. Påpekade det en gång och hon fixade det då (inte alls -men om jag sagt till en gång till så hade väl dottern ingen lugg alls kvar?!). Tänkte att jag får väl frissa det rakt själv hemma. Dumt, naturligtvis. Och det var inte min dotters fel- hon sitter helt still när hon klipps. Ett underverk och frisörer brukar älska henne. Jag är arg på mig själv som inte vägrade gå och inte sa att jag tyckte att det var fult, men jag vill ju inte att dottern ska höra att jag tycker att "hon är ful" (som barn tolkar det) om man inte kan fixa det... Snyft. Jag vet att det här är skitlarvigt men det stör mig!

Nu vill jag ju inte att hon ska figurera i bloggen - så något foto kan jag ju inte visa...(Kanske att du, Linda,  kan få se ett via mail om du har några bra förslag på hur man kan fixa till det lite...) :-(  


Annars sitter vi och spanar på femtio olika köksvarianter minst , känns det som. Bokar möten och träffar. Jisses. Tänk om man kunde snickra ihop eländet själv...


Nu ska här stekas bacon till les gourmandes här: pasta carbonara önskades till middag. Själv är jag inte ett dugg sugen men vad gör man inte för konsten....

Kram!

3 kommentarer:

  1. Jag brukar få tjata om att luggen ska klippas ojämn på min dotter så att hon inte ska se för präktig ut :-)

    SvaraRadera
  2. Maila en bild så får jag se hur "illa" det är! Kram

    SvaraRadera
  3. Helene: Ja, det är en sak, men dotterns lugg lutarliksom åt ett håll... Avslutade med att klämma dit två hårspännen nu för attslippa se det.... Så dumt av mig att låta frisören klippa lugg... När dottern min var yngre hade hon lugg men såg inte ut som upp till kamp liksom...utan fin. Nu ser hon....suck, inte alls bra ut o jag får faktiskt ont i magen när jag ser det.. Så larvigt men sant.

    Linda, jag ska ta en bild imorgon o mailar dig, hoppas jsg har kvar mailadressen.

    Kram!

    SvaraRadera