tisdag 13 december 2011

Någon som har art- skor? Och kan man ha ullkofta eller sjal på finmiddag?

Blogger bråkar som 17. Ska bli spännande att se hur det här inlägget ser ut när det är färdigskrivet. Text och bild bara hoppar och far.... Helt omöjligt att skriva....Det jag undrar är om någon har erfarenhet av Art-skor? Är så sugen på dessa- ser fina och sköna ut- men är de det? Klack kanske fungerar nu eftersom den enda vinter som verkar landa här är superstormar med regn och blää. Det är 17 inte ens isigt på gatorna.... Ni får ursäkta om texten är i ett helt sjok, för försöker jag trycka på enter så blir det plötsligt två spalter av texten... Idag har jag firat Lucia i parti och minut. Trevlig dag. Gillar Lucia- och alla vackra sånger! Den fantastiska outfiten jag har hintat om har jag inte använt ännu...här ligger jag i förväg...Bestämde mig nämligen för att inte ha den på julfesten i fredags. Vilket var tur, det var lite kyligt där vi var...Istället blev det uniques röda "underklänning" med Mollys sammetsstretchjacka/kavaj. Skönt. Passade bra när man åt en massa mat. Hade nog helst haft en kjol till men det var stört omöjligt att hitta någon som passade bra till? Den lilla svarta med den roliga ryggringningen får därmed vänta till jul? Nyår? Fredag? Ska på galej igen nämligen. Gärna lite extra finklädd är önskan från värdarna. Men viktigast att vi kommer i kläder....:-) Det är ingen fest som har med julen att göra egentligen så det behöver då inte ha rött som tema.... Är lite sugen på min färgglada OM klänning...men undrar om jag kommer att frysa i den? Vad ska man ha till liksom? Kan man ha sjal på finare fest-middag? Eller ull-kofta? Råd emottages tacksamt! KRAM!
 








8 kommentarer:

  1. Ja, hela inlägget är som en bildtext...men det är det enda som går att göra just nu...Så hoppas ni orkar läsa ändå...

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Det är inte ett överraskningsbröllop? Eftersom de bett om just extra fin klädsel hade jag nog inte själv valt ullkofta, men det är ju svårt vid den här tiden, är själv en fusenlort av stora mått.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jadå. Jag orkar. Och jag har flera Art. Supersköna att gå i och mycket lättare med klack än de flesta andra skor. Ligger du mellan skostorlek ska du nog ta den större dock. Lite små i storleken till normala. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har inga Art-skor men har spanat på några. Skitsnygga! Kram
    (Vett och etikett kan jag inte råda om, har liksom inget av det;)

    SvaraRadera
  5. Fröken Abbe: Nä, inget bröllop. Värdarna är två kollegor som gått ihop nu när de fyller jämt. Om de skulle gifta sig äter jag upp mina skor. Allvarligt. :-)

    Katinka: Tack! Då kanske man vågar sig på ett par!

    LindaG: Hahaha, ingen vett-och etikett! Jag gillar egentligen inte sådana där halvstela tillställningar, vet precis som du inte var jag ska ta vägen. Känner mig krystad. Men vet att det hjälper om man har kläder man trivs i...!

    Får väl se om jag kan hitta någon bling-ig sjal då?

    Naturligtvis ser de helst ATT man kommer- i kläder- men man får gärna klä upp sig lite. Ska nog kolla runt lite med de andra bjudna för att se vad de tänker svida om till...

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Art skor är enligt mig världens skönaste:)När det gäller klädvalet har jag dock inget råd att ge.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej, jag har Artstlövlar med lite klack. Skor och stövlar är ergonomiska och jag som har strul med ryggen, går långt i dessa utan några som helst problem. Tycker också de möjligen är något små i storleken, men jag har min vanliga dock.

    SvaraRadera
  8. Vilken stl har du? har ett par 39 som bara är provade men för sent kommit på att de är lite för små. Vill du får du köpa dem av mig! Kram

    SvaraRadera