tisdag 27 december 2011

Omkullvälta tallar, presenningar i Finland och annat juligt.

Med alla juldagar och all galenskap (?) som händer då så har jag knappt hunnit öppna datorn. Lite korta stunder via min tablet, men tid till att göra ett eget inlägg har jag inte haft.

Därmed önskar jag er alla en sen God Jul men främst en God fortsättning!

Fredagskväll landade en mycket ovälkommen gäst. Mr Förkylning. Så julhelgen har jag hankat mig fram med att sova och vila emellan alla events...julbord, julklappsutdelning, kalkonmiddag och så en extra träff med ena släkthalvan igår. Trevligt alltihopa om det inte varit för den nedra förkylningen...Alvedon har varit min räddning..Igår vände det lite, idag känns jag mig dock eländig igen. Blä för sjuka säger jag bara...Orkar ingenting och vill allra helst bara sova. Men idag är det väl hyfsat legitimt att göra detta...inga inbokade besök...inga ställen att besöka!

Har en julklapp att reklamera. Fick en morgonrock men den måtte vara felsydd. Enorm upptill och så smal nedtill att inte ens maken här, som är av mindre variant, kan ha den omlott. Än mindre på mig då alltså...Oavsett felsydd eller ej så ska den bytas! Synd, eftersom jag haft behov av en morgonrock att loda runt i dessa dagar... Istället har Long lovely knit fått agera "värmekofta-morgonrock". Lite för kliig är den dock...

Annars händer det grejer här! Stormarna avlöser varandra känns det som. Vi håller ju på att bygga så presenningar har rymt. Så är det någon i Finland som hittar en grön presenning så hojta..den är förmodligen från oss.... ;-) På granndagiset hade det vält en stor tall...Gungan har fullständigt trasslat in sig i ett träd...och stackars byggare håller på att fixa med nya presenningar och dylikt för att kunna bygga vidare....Är inte ett dugg avundsjuk på dem just nu.  Krukor har blåst runt med innehåll...flaggor trasslat in sig i sig själva (hur är det ens möjligt?)

Nu varnar datorn för lågt batteri också så bäst att skicka detta innan den lägger ned helt!

Kram!

I´ll be back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar