torsdag 5 januari 2012

Blogger bråkar om bilder och lite boktänk

Som ni såg av senaste inlägget så syr jag en del nu. Jag nämnde också att jag mår bra av att sy. Ändå har jag svårt att få ändan ur och börja. Är inte det konstigt så säg?

Idag ska vi åka skridskor- även jag- som dock är en hemlig bambi-på-hal-is. Jag kan sämre än vad det ser ut, typ. Inbillar mig att jag kan hyfsat....Barnen älskar dock att åka skridskor, så det måste ju göras. Även om jag huttrar vid tanken på att åka runt i "rå" ishall om vädret inte tillåter utomhusåkande..och undrar var jag lagt isbjörnsfällen att dra på sig.

Jag lovade er att visa bilder på pampiece:arna. Nu har jag försökt att lägga in bilderna fem gånger. Blogger vill inte just nu? Jag ska försöka lite senare idag. Håll ut..... ;-)

Igår klickade jag vilt. Dock inte kläder, utan kläder-to-be; tyger och mönster åt alla håll. Knäppt med tanke på att jag är en tyghoholic av stora mått och redan har en samling värd en sömmerska allra minst. Borde kanske sälja av lite tyger också...hm?! Om jag hann sy mera så skulle det ju naturligtvis gå åt mer. Nu vill jag men det blir inte av, i vardagen, så då blir det mer tygsamling än tyganvändande. Dumt.

Men nu behövde jag längre bitar av tyg än vad jag hade och mönster. Det ska ju sys fler pampieces... 

Men så kliade det i boknerven också.

Lyckades nämligen inte fundera ut några böcker att önska mig till jul. Jag var alldeles för stressad för att hitta några att skriva på en önskelista. Ett lov utan att jag läst minst en bok är minst sagt udda för att vara mig..ni anar inte. Så nu klickade jag hem lite barnböcker åt äldste sonen (jag läser sådant också, knäpp som jag är, även om dessa faktiskt är till honom) och två pocketböcker åt mig. Nu kommer de inte förrän om säkert 2 veckor eftersom en av böckerna var en förbokning (en av barnböckerna)...ja, hahaha, här förbokas det böcker, men det gör inget.


Jag hade gärna hittat lite utanför deckargenren..ja, en är lite utanför, men ändå inte, men vad? Har ni lite tips? Inte chic-lit eller så. Minns när jag läste engelsk litteratur och kom igenom en hel del böcker jag nog inte hittat annars...men de är lite "gammeldags" så det vore roligt att hitta modernare men mer av klassiker liksom. Utan att man torkar in.

För några dagar sedan var jag inne i en bokhandel. Även om jag handlar 99,9% av mina böcker på internet p.g.a. priserna, så älskar jag att vara i en bokhandel...kan tillbringa timmar där. Bara lugnet därinne. Var hittar man sådant lugn numera? Möjligen på ett bibliotek.

Nu ska jag snart göra mig redo för skridskor. Snart. Vems dumma idé var det förresten? Makens...?

2 kommentarer:

  1. Då vill du inte ha några boktips av mig då. Som bara läser chick-lit och självbiografier av gamla avdankade rockstjärnor och porrskådisar;) Kram

    SvaraRadera
  2. Linda G: Joho då. Självbiografier är oftast spännande särskilt om det är udda, annorlunda personligheter.

    Vad tänke du på för böcker? Nyfiken !!!

    SvaraRadera