fredag 6 januari 2012

Nytt gränssnitt (?) och utlovade bilder- äntligen!

Ja, jag kunde ju inte hålla fingrarna i styr utan jag bestämde mig för att klicka på "testa nya blogger" eller vad det nu stod. Jaha, att ångra sig går inte, men det är väl en vanesak. Lite annorlunda upplägg men påminner mer om andra google-tjänster såsom googledocuments etc. Så snart lär det väl sitta som en smäck det här med?

Här är också  äntligen de utlovade bilderna på pampiece:arna. Det efter femton knapptryckningar och många otrevliga svordomar från min sida (tur att jag var ensam hemma). Vad ända in i #%%¤&# är det med blogger och bilder?!

Här är den lila med molntyg i luvan. Svarta muddar. Ena benet ser lite lätt lustigt ut (uppvikt) men det var enda sättet att få benet med på bild. Det här är sonens pampiece.

 Här har vi dotterns rååååsa variant med rosa stjärntyg i luvan och rosa muddar.

En närbild på luvan så ser man bättre. Efter dessa två så har jag också denna gång kommit lite bättre överens med blixtlås. Jag undviker normalt all sömnad med sådana- ersätter med annat- min lilla fobi inom syvärlden är därmed avslöjad!

Att fota velour och i detta mörker vi lever i är inte lätt. Jag ber om ursäkt för den mindre fina kvaliteten på bilderna men det måste ändå vara ett fall framåt då jag normalt inte ens lyckas få in några bilder alls i mina inlägg... ;-)


Annars har dagens "jobb" varit att sy de två beställda tröjorna. De är nu klara, jag ska bara sätta på tags. Ska göra nya kom jag på. Så det designandet ska jag ägna mig åt lite senare.  Vill ni se tröjorna också? Eller är det trist? De ska faktiskt till USA. Känns kul att något man sytt ska ända dit!

Man blir ju biten när man håller på, som med allt, så nu ska det bli något till mig också...

Dock kom jag upp lite sent idag- för första gången på jag vet inte hur länge drömde jag mardrömmar i natt- eller tja, i natt sov jag inte mycket alls (varför vet jag inte)- men framvid 4-snåret så började jag drömma så då sov jag väl i korta snuttar. Vansinniga mardrömmar- alla jobbanknytna- hur ska man tolka det tro?! Drömde om det mest galna konstiga grejer som man bara kan. Så knasigt att man i alla fall kan vakna och vara säker på att det var en dröm...Skulle något av de grejerna hända nästa vecka- ja då slutar jag med omgående verkan!

Jag återkommer senare- kan väl inte hålla mig borta!

Kram!

1 kommentar:

  1. Vad fina dom är! Tänk om man kunde sy! och apropå självbiografierna, kan rekommendera Ozzy Osbournes varmt! Lemmy i Motörheads också, White Line fever heter den. Mötley Crues bok, The Dirt är skitbra! Den sträckläste jag vid en pool på Kreta:) Och porrisarna då. Jenna Jameson, Traci Lords och Ron Jeremys böcker har jag läst och dom var bra allihopa. Sen läste jag den allra första groupisens bok, Pamela des Barres heter hon. Kommer inte ihåg vad boken heter just nu. Den var suverän! Nu har du lite att leta efter:) Kram!

    SvaraRadera