fredag 27 januari 2012

Vilken helg!

Ja, tempot lär inte gå nedåt i helgen...

Det ska firas femåring (jisses- hur hann hon med att bli fem? Dessutom måste det innebära att jag också blivit fem år äldre....näähäää) imorgon och kusin 8-åring. Hela helgen full med kalas och onyttigt.

Kanske var det därför som shoppingrundan idag inte bara inriktade sig på leksaker och sådant utan även en liten tur till Stadium för att leta efter den ultimata träningstoppen. Lös och ledig, precis som Josanne säger, inte tight på en kropp som har egna dalar och berg där det inte ska vara någon sådan terräng...
Denna, och en i knallrosa, för det fanns inte två svarta i min storlek. Skratta på ni...

Hittar tillsist, efter många om och men, en vit. Vid kassan hittar jag sedan en ok svart 50 spänn billigare. Klart det blir den istället! Särskilt när det visade sig att jag kunde få två av den för priset av en! Sedan slank det med en munkjacka också. Så kan jag inte skylla på att jag inte kan jogga ute för att jag inte har en sådan. Ha! Dessutom har man ultimat nytta av en sådan jämt på sommaren tycker jag. Perfekt på landet t.ex.

Så, efter helgen är det dags. No more fika och gott. För jag känner lusen. Sockersuget måste väck som hos en alkoholist. D.v.s. nolltolerans är det enda som gäller. Kommer inte att bli roligt, men ack så nödvändigt. För vem farao är den feta tanten i spegeln varje morgon? Jag?! Känns som om jag kan börja kvala in till "it ain´t over til the fat lady sings" och ha huvudrollen i det eventet....


Förresten, visst var det goa böcker i paketet. Flest till barnen visst, men två härliga att läsa för mig. Hurra!

1 kommentar:

  1. Jag avskyr att handla träningskläder! Känns som ett stort slöseri med pengar!
    Ha en fin kalas-helg nu! Kram

    SvaraRadera