torsdag 2 februari 2012

Mycket annat att tänka på

Det är ganska mycket annat just nu som pockar på uppmärksamhet. Därav tystnad här.

Bygget här hemma tar mycket tid och kraft. Inte för att jag spikar och så. Men alla beslut och alla ekonomiska tankar tar lite kraft minsann.

Samtidigt som jag går och längtar efter färg och att jag själv ska bli en storlek mindre. Det sistnämnda lär ju inte hända av sig själv så jag försöker och försöker. Men det är svårt just nu. Tröttheten tar udden av det jag bestämde på morgonen. Jag har funderat på appen Shape up, men jag är eg. ingen kaloriräknare utan ser hellre till att jag äter rätt saker och färre kolhydrater. Men det är ändå som om det inte räcker till. Svårt att komma iväg och träna, vare sig det är i min egen källare eller utomhus eller annorstädes. Jag har så mycket annat som alltid är akut att göra. Och så ramlar den där tröttheten in som ett brev på posten....Suck. Men det bara måste ju gå?!

Idag har jag hämtat ut ännu fler böcker. Både till mig själv och till äldste sonen som väntar på en fortsättning på en serie han läser: "Jakten på Jack", den tredje boken har precis kommit ut och heter Varulvar i Storkyrkan. Har ni inte sett serien och har barn i lågstadieålder som kan läsa så är den att rekommendera. Min äldste son är dessutom inte så lättflörtad när det gäller böcker...Till mig själv blir det lite Blonde och något annat som jag i skrivande stund inte minns. Längtar efter lite ensamtid att få läsa på....

Nu ska jag ta tag i middagen.

Javisst, det landade ett fint paket här. Med Frill dress i vintage indigo. Fining! Vill bara dubbelkolla att kjoldelen ska vara på avigan av sticksidan så att säga? Alltså avigan på stycket är utåt. Vet att OM gör så ibland men resten av klänningen är ju "åt rätt håll" så därför undrar jag, så det inte är fel på just den jag fått tag i...


KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar