tisdag 7 februari 2012

Färg, färg svep in!

Varje morgon står jag där och trängtar efter färg. Vad finns då i min vackra (?) garderob? Svart, chalk, beige, vitt, blått och i viss mån rosa.

Försöker se om färgen gömt sig i lådan med scarfs? Nix. Inte där.


Var är färgerna då? Förmodligen på semester på varmare ort...Nu har jag iaf bestämt mig för att gräva fram min ceriserosa scarf-var den nu gömt sig-och låta den svepa sig kring min hals till en vit klänning. Ooooo- vågat eller hur! *ironi*

Jag är dock inte en sådan som gärna tar på mig starka färger (undantag: blått, men blått känns sällan som en stark färg...). Sannolikt är det dumt, mer färg gör humöret gott.

Letade scarfs- i färg- idag. Hittade endast starkcerise och knallgrönt. Cerise äger jag en och knallgrönt är liksom inte min färg. Inte den nyansen jag hittade iaf. Så VAR hittar man snygga scarf i lite färg?

2 kommentarer:

  1. Jag är inte heller så jättemycket för färg och för mönstrat. Jag trivs i naturfärger och älskar brunt, grått, vitt, blått och grönt, men inget starkare än så. Men på scarfs kan det så klart vara fint med lite punktfärg. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen aning! Själv suktar jag efter några Ed Hardy-scarfs som finns på Campadre nu;) Kram

    SvaraRadera