onsdag 15 februari 2012

Avlägger rapport

Jag erkänner att det infunnit sig en vill bloggtrötthet. Inte så att jag egentligen inte vill blogga men torka i ämneskategorin liksom...

Så allmän rapportering:

  • En stycke colbert tunic som jag jagade för att få en, avbokades skyndsamt när jag såg vad som hänt med den efter produktionsbilden publicerats....Ingen avvikande färgkant vid halsringningen...Nä, då får det vara!

  • Däremot har en Lorraine dress hamnat här. Dock har jag inte hunnit med att prova den ännu så jag vet inte hur den sitter...

  • Har också inlett en liten kur med några mysko tabletter som lustigt nog gör mig rasande hungrig? Det var inte riktigt den effekten jag ville ha... ;-)

  • Jobbar som vanligt som en tok.

  • Är dötrött på barret på huvudet. Ni minns att jag sparar? Och har gjort det i några månader nu... Mmmm, men det säger väl allt...? Ser farao inte riktigt klok ut i skallen numera....På tisdag ska jag till frisör igen, hoppas hon kan få ordning på det här eländet...

  • Om en vecka och 2 arbetsdagar är det sportlov. Tack och amen för det!

  • Känga till statsministern om att arbeta till 75. Han kan väl skänka av sin lön så kanske pensionerna räcker till oss andra slitare? Har "#W¤&¤& ingen lust att jobba en minut efter 65...Fast det är klart, samhällsekonomiskt  bra blir det kanske? Jag menar vi lär väl dö innan 75 då, och då sparar vi massor i sjukvården och på serviceboende o dylikt? Och har man inte dött så lär man väl göra det när man får "hjälp" på gamla dagar....

Nu ska jag fixa till min surfplatta. Fick ju en ny, den andra fick ju "bubblor" på skärmen...Men ogillar att starta upp allt från början..bluäörk. Inte min grej. Den ska helst bara fungera...hokus pokus!

Kram!

5 kommentarer:

  1. Här är en bloggtröttis till, inspirationen infinner sig inte riktigt. Men den där listan var ju toppen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med om Colbert! Får vara för min del med....
    Och vad jag tycker om Reinfeldt vet du ju redan;) Kram

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med Colbert som inte är som på produktbilderna. Du får berätta vad du tycker om Lorraine dress, då jag är sugen men har svårt att bestämma färg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oslotigern: tack!
    Hilde: Tror du mig om jag säger att jag inte ens hunnit prova den ännu?!! Den ligger i sin påse. Tänkte prova den i em då är jag lite ensam- så det är lugnare att prova.

    Kram på er allihopa!

    SvaraRadera
  5. Hej: apropå din kommentar hos mig - du ska absolut be att få byta om ni inte funkar tillsammans! Inget konstigt i det och det händer säkert ganska ofta. När jag skulle börja sa jag att jag inte vill ha en äldre kvinna - helt enkelt för att inte bli påmind om min mamma! Min är toppen - inga pekpinnar eller måsten bara försiktiga frågor "hur skulle det vara om" "har du funderat över" osv. Jag har fått många ahaupplevelser genom hennes frågor.
    KRAM

    SvaraRadera