söndag 19 februari 2012

Fin kofta på rätt modell + mankiller till salu+ nu har jag provat Lorraine dress

Den här ser ju något bättre ut på den här modellen än på produktbilden som jag visat förut....eller hur? Till och med så fin att jag faktiskt blir sugen på den. Frågan är bara om den är jag? Eller om den bara flirtar med min önskan om färg? Normalt sett har jag lite svårt för alltför mönstrade plagg...på mig själv alltså. Vad tror ni? Själv är jag inte blond heller, utan mer brun med touch av lite rödlätt, för att få lite lyster i håret. Se den tillsammans med alla vita klänningar etc som jag har. Och kanske lite med jeans när jag nu vill ha det...

Någon som har provat den och kan säga något om storleken? Är den som LK- man ska ha en storlek mindre för att den ska sitta fint? Eller mer normal?

Sedan undrar jag om det finns någon som är intresserad av en Wilma Mankiller i indigo (utan fransar) stl. 2 från förra året? Vi kommer inte riktigt överens så därför är det bättre att den får lämna mig.

Använd obetydligt och därmed i fint skick. Priside: 800kr. Lämna en kommentar med kontaktuppgifter (som inte publiceras) om du är intresserad, så hör jag av mig. Har lånat bilden eftersom jag inte orkade fota den, men kan göra det om någon vill ha mina "egna" bilder.



Psst! Har också provat min Lorraine dress, äntligen. Den är mjuk och skön, men väldigt tunn tyg =  lite genomskinligt. Tycker att den är normal i storleken, möjligtvis aningens åt det större hållet, vilket kan betyda att om man är mellan två storlekar så kanske man bör ta den mindre..? Den är stretchig men eftersom tyget är så tunt så blir det inte så snyggt, tycker jag, om det sitter för hårt åt över t.ex. bysten. Den får stanna här- för den är vad jag ville ha. En basic lite finare "klänning". Min är vit och det är jag nöjd med, då kan jag ha en färggrann kofta till...;-) Svart vore nog fint, om den var just svart och inte almost- ser urtvättat ut tycker jag och inte lika snyggt när det är trikå...men det är min åsikt!

Och ja, har inte fotat mig. Sorry, men det var fel bh under och tja, så mycket bjuder jag då inte på här... ;-) Haha.


Kram på er alla!




5 kommentarer:

  1. Roligt att du tycker om Lorraine dress. Nu velar jag bara mer:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Lorraine dress! Ska bara komma på vilken färg jag ska ha! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Fin blogg :)
    Koftan, Cannan, är jätte fin i verkligheten. Finare än på bild! :)den är normal till lite liten i storleken tycker jag. Inte som LK, utan nog mindre.. Jag är normalt en 1, denhär provade jag en 2 t.o.m för att vara säker.. 1 var nog bättre,bra oxå, men lite spänd vid axlarna!

    Såå fin var den :)

    Linn

    SvaraRadera
  4. Kul att Lorraine var fin! Hoppas vi får se den snart :-) Vågar inte köpa utan att prova, men såna enkla, rena klänningar skulle jag gärna ha fler av.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Linn: Tack! Tack för hjälpen också. Då kanske man ska ta sin egen storlek då om man ska slå till...

    Lorraine är verkligen fin, däremot t u n n som jag sa, så det är nog till att ha ljusa underkläder (läs hudfärgade) eller en underklänning... För mig blev det vit mest för att jag inte ville ha ljusrosa och som sagt, inte svart, och vad fanns då kvar...? Gillar vitt också även om det är himmelens opraktiskt..men det finns ju tvättmaskin... :-)

    Kram!

    SvaraRadera