tisdag 21 februari 2012

Usch.

Ja, känns som en bra rubrik.

Vab:ar idag med äldste sonen och yngsta dottern....samtidigt som jag själv verkar ha åkt på något?! Fryser som en tok (men har ingen feber enligt vår mätare- hur går det ihop?), har lindat in mig i både velour och scarf scarf och häller i mig tekopp efter tekopp med rykande varmt te...Det bränner i halsen (inte av te- et ; hur farao skriver man te i bestämd form?!) , det värker i nacken och jag hostar. Känns som om jag är den som är mest sjuk här..?

Imorgon har jag kurs, halvdag, som jag så gärna vill gå på! Den är i fyra delar och jag gick den första för några veckor sedan. Vore ju så in i vassen typiskt om jag blev sjuk....

Å så sitter jag och är orolig för att ev. vikarie, som jag uttryckligen bad (sa två gånger när jag anmälde vab:en att planeringen som fanns inte skulle följas utan vikarie skulle höra av sig för instruktioner...) skulle ringa mig!!!, inte har hört av sig och ev. kör det som jag hade planerat, som jag inte vill att någon annan än jag ska göra. Då det är lätt att det blir fel. *Många fula ord*.....*mutter* *Grrr*

Tänkte på det där med sjuk/frånvaro nu. Jag har vab: at TRE dagar under hela läsåret, inklusive idag. Jag har själv bara varit sjuk allra första veckan där i augusti. Inte en enda egen sjukdag under terminstid alltså. Kanske svårt att hålla det så?

  • Väntar på ett paket från Kameleont design innehållandes diverse barnkläder och lite tyg (jo, ja, lite tyg ja..det ska bli velourklänning version 2, efter mina ändringar.)
  • Vet att jag borde rita ett nytt mönster till tunika till tjejen. Det andra är numera i fel storlek. Men...
  • Borde sy ihop äldste sonens onepiece, har megadåligt samvete för att den inte är färdig....
  • Borde vika tvätt.
  • Borde....

Men 17- jag mår inte bra och inte ungarna heller. Så vi tar och struntar i allt det där (utom det första då- beställningen får gärna ta och dimpa ned här nu, de har schenker som lev och de vet ju ni hur j-a sena de är att leverera....ursäkta ordvalen)
Nu tänker jag fixa en kopp te till och kolla om barnen överlevt utan mig en stund. Och avsaknaden av bilder är som vanligt fundamental. Kan med ord säga att jag är inte så vacker idag. I håret. (Resten av lilla mig är naturligtvis i toppskick! hmmrr)  Skulle klippt mig idag ju. Går inte = jag ser ut som ....ni vill inte se...

Kram.

1 kommentar:

  1. Åh, sånt där är jobbigt - när man vill göra något själv men vikarien gör det! Lite trist blir det också om vikarien får cred för de bra idéerna, som var ens egna.
    Krya på dig-kram!

    SvaraRadera