måndag 12 mars 2012

Älskads smärta

Är det värsta jag vet. När man inte kan prata med dem. Inte heller hjälpa dem. Då skär det i hjärtat och jag vill bara fly till någon magisk doktor som kan hjälpa dem.

Min dotter, 5 år, har något konstigt som hon haft det senaste året. Och vi dumma föräldrar vi har inget gjort. Eller ja, det är inte så lätt att göra något när det bara händer sporadiskt. Inget som gör att vi förstår varför det händer så vi kan undvika det. Har man tre barn så är det också lätt hänt att man tänker "jaha, konstigt att det bara försvann- borde nog kolla upp det där..." och så går tiden fort och så är man där igen, några veckor ,eller till och med en månad senare...

Tillbringade nämligen 40 minuter i natt med hysteriskt skrikande dotter. Som vred sig som en orm i sängen eller famnen - av smärta. Tillsist kände jag att jag börjar snart själv gråta...för jag kan inte hjälpa henne... :-(  . Hon skriker att det kliar, i snippan, och vi har googlat, vi har tittat...ingen mask eller sådant. Normalt när det här har hänt, så har hon inte skrikit så länge och har varit helt normal sedan på morgonen. Nu var hon inte normal, klagade över att det kliade, men skrek åtminstone inte, så jag bestämde att maken fick åka till vårdcentralen. Läkaren där trodde inte att det var svamp, kunde se att det inte var mask. Det togs snabbprov: inga streptokocker, ingen svamp, ingen urinvägsinfektion, ingenting. Nu skulle de odla ordentligt också. Vad det är? Jag vet inte och det gör mig orolig. Inte kan sådan smärta vara normalt?! Hon fick med sig Tavegyl för klådan. Men ska hon behöva äta det hela tiden? Känns inte bra alls. Vad är det för elände hon har? Suck.

Ursäkta- men behövde skriva av mig....

Kram.

9 kommentarer:

  1. Stackars liten......Hoppas dom hittar vad det är och det fort! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Läser din blogg ibland. Första gången jag kommenterar. Måste bara skriva då min dotter råkat ut för exakt samma sak! Hon skrek hjärtskärande på natten och vill klia snippan och säger att det gör superont-skriker rakt ut! Jag har tvättat med tvättlapp, lagt puder och hoppats det ska kännas bättre. Gav även alvedon. Sedan på morgonen har hon inte ont längre, ingen rodnad, inget. Detta har hänt två ggr med långt mellanrum. Sist det hände ringde jag BVC på morgonen. Hon sade att jag kunde lämna in urinprov om det upprepade sig, hon sade att mindre barn har svårt att lokalisera smärtan exakt så det skulle kunna vara t ex ändtarm och hon sade jag skulle titta efter mask, men det är det inte heller. Så vi är lika rådvilla och har ännu inte gjort något, dvs ej gått till läkare. Jag blir också helt förtvivlad när hon har ont. Hoppas ni får ett bra svar, ska kolla din blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Först och främst: kul att du kommenterade!

      Inte roligt att det finns fler som har samma problem däremot...

      Min dotter fick "kissa i ett glas" som hon uttryckte sig, men det gav inga svar det heller.

      Jag hoppas på att odlingen ska ge något.

      Har också gett alvedon, i desperation, men vet ej om det hjälpt eller om hon somnat av ren utmattning till sist.

      Tavegylen verkar iaf hjälpa lite grann, vilket ju skulle tyda på någon form av allergi. Frågan är ju vad?! Man vill ju gärna veta när det blir så hemska reaktioner...

      Kram!

      Radera
  3. Stackare så jobbigt när de är för små för att kunna förklara helt. Hoppas ni får snabbt resultat och hjälp!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Har ingen aning, men i min stad är det en hel del prat om stjärtfluss nuför tiden. Kanske värt att kolla upp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stjärtfluss?! Har aldrig hört talas om?! Ska kolla med läkaren..

      Radera
  5. Ja, det är inte lätt att vara oviss när man vill hjälpa - hoppas du får svar och vore toppen om du vill lägga ut det här under - om det inte är för privat förstås. Lycka till!
    Kram! Anna/det var jag som kommenterade ovan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får svar från läkaren tidigast imorgon måndag, på odlingen, får se vad den säger... Är det något av värde så kan jag svara här i kommentarsfältet...annars får vi väl leva i ovisshet tills det händer nästa gång igen...Nu har vi i allafall Tavegyl hemma....

      Radera
  6. Hej! Stjärtfluss är infektion, vanligen streptokocker som de ju uteslutit. Min dotter har haft samma flera gånger, visade sig till slut en liten maskjäkel ändå, och det gick ju att behandla enkelt...dumma mig som inte fattade först för jag är läkare! Men så kan det va! Lycka till!

    SvaraRadera