fredag 9 mars 2012

Det bidde varken koftan eller koftan. Det bidde annat och funderingar kring foppatofflor på altan.

Hahaha. Vad gör man inte för en lite rolig rubrik!

Nä, timeout wrapen var INTE för mig. Blev liksom alldeles för mycket extra tyg där jag inte vill ha det. Så nä, den får tyvärr åka åter. :-(

Vad gör man då? Jo, lokala butiken har öppnat igen och jag var inne en sväng i går. Och järnvägars i backen vad vacker cannan i mid pink var i verkligheten! Den har jag klickat hem, billigare på Noos.se än i butiken. Särskilt med deras 15% rabatt hela helgen med kod vår15. Om ni nu suktar efter något annat...som Forsome tank?!

Sedan har jag frångått mitt allra bestämdaste: Inga sidenplagg. Kanske får jag ångra mig...? Men det är en silkig sak på väg från Folk. Jag visar den när den kommer.


En helt annan sak: varje dag går jag förbi ett radhus. Ända sedan i somras står ett av husens altanmöbler ute (de ser splitternya ut och står något ute här en vinter så blir det förstört och svart (nedfall ni vet) så jag vet inte om de bara är tanklösa eller rent av dumma (om man nu får säga så)). Stolarna står som om de precis rest sig ur dem. Ni vet på det där speciella sättet som får en att nästan vänta sig att någon "snart är tillbaka". Dessutom står hela familjens foppatofflor precis utanför altandörren. Precis så där som om alla slängt av sig dem för att gå in. Öh? För att öka på: där står dessutom en sprillans Webergrill. Utan något som helst skydd på den heller. Lite grillgaller bredvid.

Hur farao tänker dessa människor?! Ok, grillen om man nu vill det. Ok, möblerna om man nu inte förstår att trä inte mår bra av att stå ute utan skydd en hel vinter. Men foppatofflorna? Fyra par? Hm?


Ha en bra kväll- nu ska här laddas för fredagsmys och räkor!

Kram!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar