onsdag 7 mars 2012

Koftan eller koftan? Och lite gnäll.

Det är onsdag idag. Hur gick det till? Eller jag vet hur, för det känns i kroppen....

Antar att det är efterdyningar av flunsan? Fast det är mer än en vecka sedan jag blev hyfsat frisk? Dagarna är dock jobbiga när det bara värker i hela kroppen och huvudvärken slår till vareviga dag....

Idag har jag dock haft en riktig upp-och -ned dag. Först lite upp: har äntligen varit och klippt mig! Är precis mitt i det värsta när man sparar till längre hår, vilket gör att jag ser för hemsk ut i håret...Men nu har min kära frisör peppat mig lite till så jag ska försöka stå ut lite till....och så är det ju lite fixat nu också. Ibland när jag sitter hos frisören så känns det som om jag aldrig vill gå hem- hon kan få putsa och putsa eller jag kan bara sitta där i allsköns ro...

Efter frisörbesök vidtog det numera obligatoriska besöket i tantbutiken-look-alike för att spana vad de hade...Hittade en By TiMo kofta jag dregglat över förr, tyvärr så fastnade jag naturligtvis för den färgen som inte fanns i min storlek...

Knytkofta lång från By TiMo. Här i färgen champagne. Jag vill ha den i färgen Desert...

Sedan har jag ägnat mig åt att surfa runt lite och funderar nu på om Flirtini hood i vintage white är en variant?



Eller är det roligare med TiMo:n? Eller Mollyn?

Som ni märker har jag som vanligt snöat in på vitt och ljusa färger...minns att jag hade en sådan period förra året vid den här tiden också...

Vad som var ned? Jo, min "käre" chef berättade att vi kanske skulle bli tvungna att ta emot fler elever....Jag kan inte säga så många fula ord som jag skulle vilja.....!!!! För det området jag arbetar i är allt över 20 elever i en etta för mycket. Låter kanske lyxigt för en del. Men inte här. Varje elev över 20 känns som tre...
Jag har i skrivande stund 24 st. Har blivit lovad att det inte ska bli mer än absolut max 25. Och att det ska arbetas i riktningen att det ska vara färre!
Men med det som händer nu så kände jag att jag orkar snart inte mer. Jag hinner inte med att ge de jag har nu tillräckligt. De har för stora problem och behov. Och faktiskt- rent fysiskt så får det faktiskt inte plats fler barn i klassrummet. Finns det inte regler för hur många som kan klämmas in i ett rum? Hur många kvadrat det ändå måste finnas för varje barn? Yngre barn har  ju också lite behov av att det finns luft kring dem, inte att de knappt kan komma fram. Eller att jag knappt kan komma fram till dem och hjälpa dem... Blä.

Dags att byta jobb? Eller arbetsplats? Suck. Så koftorna är/var absolut lite tröstsurfande....

Ha en go kväll och hjälp mig gärna med vilken kofta ni tycker är snyggast/bästa köpet/bäst helt enkelt osv osv!!

Kram!


5 kommentarer:

  1. Svårt att råda för de är båda snygga, men på helt olika sätt! Jag har vsjälv en flirtini och den är riktigt skön och go!
    Jadu, finns det nån gräns...En gång för många år sen när sonen gick på lågstadiet kontaktade jag skolverket för att fråga om det inte fanns nån gräns för hur stora klasserna fick vara. (Det var när de klämt in över trettio treor i ett litet klassrum!) Gissa vad jag fick till svar??!! Klassen som begrepp är avskaffad. Nu kan eleverna jobba i många olika konstellationer så klassbegreppet är inte relevant. Jo tjena!!!! Jag tycker det brukar vara ganska gott om klasser i de flesta skolor, men skolverket har kanske glömt att informera om denna "förbättring!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh farao?! Finns inte klassen längre...! Det ska jag genast informera min chef om, och därmed hävda att jag inte kan ha "klassläraransvar" eftersom begreppet klass är avskaffat.

      Fnular lite på vad man då ska kalla det....hm....

      Man skulle kanske ta och kontakta arbetsmiljöverket istället?!

      Kram!

      Tomorrow is a new day.

      Radera
  2. I Moas klass var dom 28 stycken ett tag. Ungen kom hem med huvudvärk var och varannan dag.......
    Flirtini är himla fin! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är 17 inte klokt!

      Men jag gissar att hon ändå går i en skola som inte ligger i ett socialt utsatt område? För 28 stycken i sådant område- nä, fy farao.

      Det är också det jag motsätter mig. Att de som redan har det tufft ska få lida extra.

      Och ALLA barn- som inte lyssnas på....

      Undra på att vi tappar i PISA undersökningar...

      Till världsliga ting: ja, de är ju fina båda två! Gah! Är lite tveksam till luvan bara...blir så knöligt i jackan...

      Kram!

      Radera
    2. Luvan utanför jackan är ju snyggt!

      Radera