söndag 4 mars 2012

Söndag: grotta, knaspiller?, träning och annat snack.

Jag borde sitta nere i grottan. Och fixa sonens onepiece. För då kommer han säga hurra! imorgon bitti och det kanske inte är så dumt en måndagsmorgon? När förmodat kaos väntar på jobbet? När morgondagen är så sjukt lång att jag kommer att vara där i 11 timmar?!! Borde man inte kunna kräva sjukt extra betalt för det? Bara för själva längden alltså! För naturligtvis så slutar eländet vid 19.00 och det är väl då som extra ev. ob (som om vi nu kunde få det - hahaha jag skrattar så jag dör- jag är lärare- vi får aldrig betalt för något) skulle träda in.  11 timmar?! Förresten,  får man ens jobba så länge?! Med en halvtimmes rast?

Men till roligare saker. Världsliga. En kofta är beställd. Vilken får ni se sedan. Sedan har jag beställt ett megastort smycke (och ett armband till maken). Inte alls min vanliga stil, men kanske kan jag skylla på solen och solsting? Vädret har varit fantastiskt idag, efter kl.12 vill säga. Innan dess var det så mycket dimma att jag var osäker på om det faktiskt skulle gå att se himlen idag...

Fika hos svärmor hanns också med. Mums- men jag stoppade i mig lite anti-kolhydratpiller innan. Inte vet jag om de fungerar- vi får väl se snart? Haha. Men jag försöker i alla fall att sköta mig.

Våren får mig också att bli sugen på att gå ut och röra på mig- å andra sidan så säger några trista typer att det ska bli 15 cm snö i slutet av veckan så jag vete farao...Ibland inbillar jag mig att jag faktiskt skulle kunna börja med att gå hem från jobbet! Det vore ju perfekt! Om man inte alltid, läs ALLTID, är sen från jobbet. ALLTID är stressad för att hämta barn och börja fixa mat innan ev. träningspass (för barnen) börjar. Dålig ursäkt? Jag vet inte, men jag är fast i det träsket iaf.  (Och den "fina" stress/terapeut som jag har träffat har jag inte tyckt gjort varken från eller till. Bävar för det också. För om inte hon kan hjälpa till- hur farao löser man då detta med att man är för stressad? "Ska" det bara få vara det då? Tills man...?)

Hur bär ni er åt för att få till lite normal träning? Jag är verkligen usel på det. Det är som om det aldrig blir bra tillfälle för det- helt seriöst- inte bara som ursäkt.  Så hur GÖR ni?

Nu ska jag göra te och se om jag kan fixa ett HURRA! tills imorgon. Det skulle nog inte kännas helt fel imorgon ändå...

Kram och ha en skön söndagskväll.

1 kommentar:

  1. 11 timmars arbetsdag låter inte klokt! Normal träning, det är väl den där halvtimmespromenaden jag tar till jobbet varannan vecka när jag inte har bilen hemma;) Kram

    SvaraRadera