lördag 24 mars 2012

Nyanser av färg. Ocn damm.

Vad roar man sig med när man inte är på Odd Molly möte?

  • Ja, njuter av det fantastiska vädret...
  • Går på icke-ombokningbart möte (en av anledningarna till att jag inte kunde komma till OM..om jag skaffat mig inbjudan då förstås... )
  • Tar hand om barnen då maken är bortrest på Kick-off (ytterligare en anledning till att jag inte kunde komma...)
  • Tittar på färgnyanser tills ögonen trillar ur (vi ska bestämma färg till barnens nya rum i helgen...plus golv...)
  • Tittar på olika väggdekorer till barnens rum. Givetvis är den som dottern vill ha slut...den var så himla fin. Har ni sett den någonstans så hojta!!! Kommer från amerikanska Room mate.

Visst är den söt? Utan att bara vara rosa.....
Ja, snart kommer maken hem, då ska vi till färgbutik och golvbutik. Sedan ska tvättstugan tömmas...allt in ett annat rum då ännu en vägg ska rivas (= ett ton fint byggdamm smiter ut varje dag byggarna jobbar...)

Behöver jag säga att jag är dötrött (redan...!) på fint byggdamm?! Aaaah! Det är ö v e r a l l t !!!! Varje dag man kommer hem så får man börja med att dammsuga...och om man orkar torka golv....Är dörädd att det ska smita in damm i min garderob...vill inte ha byggdamm på mina mollysar..vill inte behöva tvätta allt i garderoben heller.... Tur att det är två stängda dörrar mellan dammiljö och garderoben iaf...Så just nu verkar det klarat sig!

Ni som var hos OM, verkar haft trevligt! Tänkte på er igår och önskade att man kunde varit med. Har ju aldrig visat mitt ansikte och är väldans anonym...skulle varit jättenervös om jag kommit, sådan är jag, är så sugen på att ändå få träffa några andra molly-galningar irl. Kanske finns det någon därute som vill träffas irl ändå? Utan molly-kontorsinbjudan?

Nu ska jag stoppa in linserna så jag ser något, byta om till något mer propra kläder (mysvelourbyxor och LLK är väl inte så där värst att springa runt i ute....och varmt) och peppa barnen i sina färgval....

Kram och ha en härlig lördag!


Förresten, apropå något helt annat, måste dela med mig av en jag fick igår. Jag gick runt i Chill norways vita "denim" drape shirt, marinblå leggings, powderunderklänning som stack fram nedtill och vit scarf med marinblå stjärnor på (hittat på JC!! Första gången var inne där på minst 10 år...kände mig som en morsa som skulle in och handla åt tonårsdottern....). I skolans matsal kommer vår trevliga kock fram och säger:" Åh, vad fin du är i dag! Du har alltid så vackra kläder och klänningar och är så vacker i dem! Jag blir avundsjuk" . Hihi. Vi har världens trevligaste kock ska ni veta, han är så duktig på att laga mat och så social med både barn och vuxna. Hoppas att han aldrig slutar! Så! Nu har jag "skrytit" lite om en komplimang också!

Och behöver jag en poetry dress? Eller en pointers? Eller en Good l/s short dress? Och varför dras jag alltid till vitt?! Inte så smart färg på sommaren när man är på landet....Hur råder man bot på det?

4 kommentarer:

  1. Ja, klart man kan träffas utan att man visat ansiktet! Jag gör ju inte det. Vilken del av landet bor du i?
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Strax utan för Stockholm, ca 2 mil utanför kärnan...Inte så långt från huvudstadens mitt alltså.

      Kram!

      Radera
  2. Förstår att du är trött på byggdamm! Jag lovar att jag hojtar till när det blir nån sväng till Stockholm igen. Vi åker ju titt som tätt känns det! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vore så kul att få träffa dig Linda,du verkar vara en så reko tjej!

      Kram!

      Ser framemot fler Marodör-bus! ;-)

      Radera