lördag 7 april 2012

Glad Påsk!

Vädret igår var väl riktigt aprilväder: grisväder: blåsigt, det snöade horisontellt! och blött! Vi behövde som tur var inte tillbringa alltför mycket tid ute i det. På em åkte vi till makens kollega och firade långfredag där. God mat, fika och lite guitar hero! Barnen röjde friskt, det värsta utomhus tack och lov, spelade, byggde, lekte, dansade, hade disco osv osv. Sedan var det ett gäng trötta som åkte hem mitt i natten.

Själv vaknade jag vid nio idag. Skönt: inga byggare ännu! Sedan är frågan om de kommer eller ej...? Om jag kan tvätta eller ej som följd av det? Just nu njuter jag av sen frukost och datortid så tvättstugan får vänta lite till.
Maken är iväg med mellansonen på påskcup i fotboll. Inte så varmt idag men solen skiner i alla fall.

Jag ska hjälpa äldste sonen att lämna svar i Kalle Anka tävling (pris: nintendo 3ds). Han vill så gärna vinna, vi har sagt att chanserna inte nog är så stora så han inte blir besviken....lär ju vara "några" andra som tävlar också....!

Sent på eftermiddagen idag  blir det dags att åka till svärföräldrar för påskmiddag. Vi har därmed två lyxdagar då vi inte behöver fixa middag själva..!


Njut av påsken alla:

GLAD PÅSK!



2 kommentarer:

  1. Detsamma till dig. Önskar dig en riktigt Glad Påsk och hoppas du kan koppla av det andra lite nu i helgen! Kram

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk till dig med! Kram

    SvaraRadera