lördag 7 april 2012

På väg till middag...

Uppfräschade barn- någorlunda fräsch mamma. Maken fräsch han med.

God påskmiddag väntar!

Utan iögonfallande mollysar...om man inte vill ha menande blickar från svägerska och kommentarer "om hur dyrt det är".....Makens familj letar alltid efter det bästa priset på allt så att man vill lägga ned pengar på kläder är helt knasigt i deras ögon...därmed orkar jag inte sitta och försvara det när man är där...Det är inga problem när man är där utan svägerskan...svärföräldrarna har ingen koll på märken direkt...och skulle aldrig kommentera bland folk ändå...men svägerskan kan minsann inte låta bli (men bara om Odd Molly andra märken säger hon inget om....och att de reser och shoppar annat, d e t  är inget viktigt....*ironi*)

Och det är nog larvigt av mig att bry mig. Borde stå på mig naturligtvis. Men orkar inte och vill inte ha tjafset utan vill njuta av god middag istället. Så då letar man djupt i garderoben efter andra plagg. Och visst är jag elak nu när jag på sätt och vis önskar att svägerskan med familj inte var där....Att hon sedan är en  rätt beskäftig typ som jag ser framför mig behandla gamla på hem som små barn med "speciell" röst och som sällan kan förstå att andra kanske inte har samma förutsättningar för allt som de har och att det påverkar... gör ju inte att det lättare att umgås...(att fattiga i andra länder har det kan hon förstå...men inte att andra i släkten har det...eller de inte har önskemål om att göra samma sak som de...)

Men svärföräldrarna är kanon! :-)

Kram från fega Moi!

Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Oj, då. Hon kanske är lite avis? Det är jag på alla ni som köpet Molly. Men det har jag lärt mig efter att pratat med flera Molyyälskare att det handlar om prioritering. Och jag prioriterar inte Molly-kläder.

    Men jag förstår vad du menar för jag får samma reaktioner eftersom jag satsar på bra, god och lite dyrare mat till min familj.

    Varför kan man inte acceptera att alla har olika tycke och smak?
    Varför inte glädjas åt dina fina kläder?

    Hoppas det blev en bra kväll i alla fall.

    SvaraRadera