tisdag 3 april 2012

Hmmm..att det ska vara så svårt?!

Jaha, idag blev det ett kort möte. Och med risk att låta gnällig: intet nytt under solen....Inget av det min chef föreslog är ju något som vi inte gjort tidigare eller redan gör! Vad farao?!
Visst, ha lite belöning för eleverna som morot.. (de är inte elaka, men de klarar inte av att jobba tyst/koncentrerat oavsett morot eller ej) men tja, det är inte det det handlar om..det handlar om mängden av jobb på den lilla tid jag har till förfogande. Funderar på att seriöst göra en lång lista på allt jag känner att jag måste och så ge den till honom och be honom tala om vad jag ska strunta i...för tiden räcker inte för allt. Att det ska vara så svårt att förstå?

Är less på det.

Just nu vill jag bara ha påsklov. Utan måsten och akuta händelser hela tiden. När alla förslag som han kommer med är sådant som jag redan försöker göra- ja då är det ju inte riktigt hjälp... Känns dötrist allt det här. Och barnen, stackars eleverna, ja de som inte kan vara tysta och arbeta mer än i 1 minut i taget...oavsett morot, eller tjat, eller hot eller vad tusan som helst...ja jag ömsom vill hjälpa dem (hur?), omsöm skicka dem dit pepparn växer...ca 40% av dem är dessutom "svaga"....

Nu ska jag försöka motstå ett par jeans och en snygg kofta och försöka strunta i allt vad jobbet heter... Undras hur det går..?

Kram och  tack för att ni finns!

2 kommentarer:

  1. Förstår att du längtar efter påsklovet! Kram

    SvaraRadera
  2. Men gör det. Skriv en hel lista. Gärna med tidsstudie där allt specificeras. Allt ditt jobb du lägger ner. Alla tankar du har kring detta. Kopierat i flera ex för får du inget gehör så gå vidare. Rektor, skolchef, barn- och utbildningsnämnden. Kommunpolitikerna. Få dem att reagera. Uppmana dem att gå i dina skor en dag.

    Och du, hoppas du köpte både jeans och kofta för det ÄR du värd. Kram

    SvaraRadera