måndag 2 april 2012

Jaaaa, vad ska man säga...?

Inget möte med chef idag. Han hade glömt bort att han skulle bort hela em. På fm är ju jag lite "lätt upptagen"...

Jodå, en del av det han tänker är nog helt ok, men jag gillar inte att fokuseringen ligger på vad personerna vi har gör, vill att det ska komma lite längre: för det är inte  för få personer runt omkring mig det handlar om, utan allt det som JAG förväntas göra...som tiden inte räcker till för. Jag har suttit och klurat på lite idéer och hoppas att de ska falla i god jord.


VC kan man ju skratta åt...där får man inga vettiga svar det är då säkert. Distriktssköterskan kunde inte ens svara på mina frågor om blodtryck och sådant. Första frågan var: "Är du stressad?" Ja, (jävligt, sa jag inte dock) mycket, svarade jag. Då är det nog det säger hon. Nähäää?! Surprise?! Försöker lite fint fråga om en del andra symptom kan hänga ihop med ev. högt blodtryck? Na, men är du stressad så får du ont överallt, i hela kroppen. Jo,tack jag vet det....lever liksom med det...men bör jag söka akut för blodtrycket eller kan jag vänta till min läkartid om 1½ vecka? "Det beror på hur du känner".  Jaha. Då skiter jag i det och väntar då. Funderade på att fejka en kollaps utanför dörren, bara för att se om de skulle reagera...men sket i det. Tycker de är ganska så uschliga på min VC. Ska det vara så j-a svårt att svara på enkla frågor? Att agera? Att ev. lugna? Hmpf.

Är trött idag. Blir jättetrött av att jobba just nu. Så nu ska jag bara gör det absoluta måstena, inget annat. Sedan sova.

Kram- och ha en skön kväll.

Dagens? Jo, ullfilten åkte på, det var ju dökallt ute och snö och hagel och nästintill drivis...Vad hände med våren?


3 kommentarer:

  1. Usch, din situation verkar vara riktigt tuff och jag hoppas verkligen att det löser sig för dig. Så här ska du ju inte behöva ha det! Kram

    SvaraRadera
  2. Dom är rätt uschliga på min VC med. Hoppas det löser sig för dig.......Kram!

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara svårt att få rätt hjälp på vc överhuvudtaget. Tycker det var dåligt av sköterskan att inte ge rätt råd.

    Jag är glad för min kontakt med reuma. Där vet de i alla fall vad man talar om.

    Hoppas det blir bättre för dig på jobbet för det är jobbigt att hela tiden ha det motigt. Det tar på kropp och psyke.

    Kram

    SvaraRadera