söndag 1 april 2012

Mulen söndag.

Idag handlar det om tvätt och kalas.

Dottern skippades i väg med hjälp av snäll dagiskompis pappa, till kalaset som jag upptäckte för sent var jättelångt borta....(make och son borta på turnering, ingen bil hemma). Jag som uppenbarligen inte tål någon som helst form av stress just nu, mådde inte så bra ett tag...Men nu är hon på plats!

Tvätthögar har sorterats, dammstugan ska bli tvättstuga på något vis, så vi har rent att skyla kroppen med under veckan. Lite vikning vore också bra men jag vet inte om jag orkar allt.

Sov jättedåligt inatt. Låg och grubblade till halv tre....strax före två gick jag upp och tog blodtrycket, (min bror har lånat mig en blodtrycksmätare han har eftersom vc har visat föga intresse av att följa blodtrycket under en dag trots att jag påpekat att jag är orolig och har "ont i bröstet" titt som tätt...),  167/88. Mitt i natten. Vet inte riktigt om det är för högt men jag tror att det är lite förhöjt? Vad är normal puls förresten? Någon som verkligen vet? Har också lite ångest över imorgon...vill inte riktigt göra det som chefen föreslagit....tycker inte att det är konstruktivt, utan drar bara in massa andra människor, varav en del som jag inte ens gillar...(fy på mig)...jag tycker att de istället ska fokusera på problemet: arbetsbördan.


Nu ska jag hjälpa mellankillen med matteläxan. (mest hejande- han kan själv) och ta en dusch. Och så den där tvätten.

Några av er kanske undrar hur jag orkar blogga. Men det är som jag sa, det är en ventil.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Kramar. Hoppas natten blir bättre.

    Testa men utvärdera chefens förslag. Hoppas för din skull.

    SvaraRadera
  2. Låter högt fast jag är ifs lågtryckare... Kolla upp igen hos distriktssköterskan.
    Kram!

    SvaraRadera