onsdag 30 maj 2012

Vad hände med sommaren..? Och boktips önskas.

Eller våren för den delen? Det är svinkallt är och blåser iskalla nordvindar. Hu! Längtar efter mina ullkoftor...i maj! Det bökiga är bara att det på jobbet är vääääldigt varmt i klassrummen...För det är söderläge och har det varit varmt, som förra veckan, så ÄR det varmt. Punkt. D.v.s. luftkonditioneringen = obefintlig så värmen (utan syre...) är kvar... Det är så klart mysigt...men, när man helst vill ha kortärmat eller linne i klassrummet...och det är allt annat än så utanför det rummet så...nääää. Sommarvärme nu, genast, tack!

Det börjar bli dags för mina pocketinköp för sommaren nu. Eftersom jag läser både det ena och det andra, dock faktiskt mest deckare på sista tiden, (men jag gillar annat också)så vill jag ha lite påfyllning för min läsperiod: sommarlovet! Så tipsa nu på bra eller annorlunda eller roliga eller spännande eller ja, ni vet, böcker! Pocket då.

Ha en bra dag!


2 kommentarer:

  1. Har precis läst ut Barn 44 av Tom Rob Smith. En bok som överraskade mig.
    Handlar om Sovjet under Stalintiden eller precis i slutet av Stalins period i vid makten. Ett land där brott in existerade men ändå mördas barn brutalt. Människolivets ringa värde. En fiende fanns även innanför den egna dörren och alla vägde sina ord.
    Jag hade svårt att lägga boken ifrån mig.

    SvaraRadera
  2. Håller på med Senor Peregrino av Cecilia samartin och den är HELT underbar! Kramar

    SvaraRadera