tisdag 29 maj 2012

Om att bli kär...

...i ett par skor! Helknäppt! Galet! Men fasen vad sköna! Värda varenda krona!

Jag har länge suktat efter Art skor. Tittat, fnulat och funderat...men inte kommit till skott. Andra saker och andra utgifter har kommit emellan. Men nu bestämde jag mig för att beställa hem ett par Art Paris. Svarta. De kom mitt i värmeböljan som var.  Och blev då kvar i sin kartong. Nu när kylan gjorde sitt intåg så öppnade jag kartongen. Tänkte- hur f-n ska jag kunna gå i dessa?! Tryckte ned fötterna...och ljuvligt! Nästintill som att stoppa fötterna i smör...(hur nu det är ;-.)  ) Vilka u n d e r b a r a dojjor! Så nu kivar jag med mig själv om jag ska ta och beställa ett par till! Fast ett par sandaler...som jag också kikat på länge nu...

Bild från Spartoo.se

Och det är dessa jag suktar efter nu...

Bild från Spartoo.se

Samtidigt så behöver jag inga sandaler....de andra behövde jag verkligen...converse i alla ära men de är väldigt platta och passar då inte riktigt till allt. Och är man kort som jag, så är det gött med lite klack..om man kan ha det...och det kunde jag med dem! :-)

Annars väntar jag på ett paket....mmmm..ska bli spännande att se om lilla jag kan ha just det plagget....Vackert plagg...men på mig? Vi får se!


Annars skulle jag också ha jobbat nu. Eller rättare sagt, jag MÅSTE jobba ikväll och bli klar...men förbannade Tieto Enator håller på att uppdatera Skolwebben...så vi kommer inte in..gissa om de blir nedringda av förbannade lärare.....Rätt åt dem! Hur tänker man när man lägger in underhållsarbete de sista dagarna som vi kan göra klart skriftliga omdömena, betyg och rapportera in nationella prov?! Och jag säger det...det tar en fasansfull massa tid att göra omdömena...! 24 omdömen ggr 6 ämnen....varje ämne ska det sägas vad vi gjort, vad de kan, vad de kan utveckla och vad vi ska göra för att det ska utveckla det. Det sistnämnda kan jag inte fatta varför det står där. Vi har ju IUP- individuella utvecklingsplaner- varför ska jag då skriva det en gång till...eller än värre- inte fasen vet jag i detalj hur vi ska jobba i höst. Utvecklingen av en elevs förmågor (mål/kunskaper på normal svenska)sker ju i samband med den vanliga undervisningen....oftast åtminstone.

Så nu har deklarerat kärlek och spytt galla. Allt i ett och samma inlägg.  Ja, shit happens!

Kram!

(och prosit...hur länge kan man vara förkyld/allergisk egentligen?! Nyser och är täppt fortfarande... Har hostat äckelhosta i 3 veckor nu...)

1 kommentar:

  1. Finnes kosing? Kööööp skorna i så fall! Jag snorar med, det är illgult av pollen här.....Kram!

    SvaraRadera