söndag 6 maj 2012

Kan man ha vita byxor/leggings...

...när man inte är pinnsmal?

Vita leggings har jag alltid haft på sommaren. Men jag är så nedrans sugen på ett par lite tuffare vita jeans. Vita jeans, egentligen skitdumt. Jag ska vara på landet i princip hela sommaren, men, tja...Men då kommer i alla fall frågan, för jag fick plötsligt höra att om man är kort och inte är smal (jag är kvinnligt kurvig....) så "ska" man inte ha vita byxor!!

Har jag missat totalt. Inte för att jag så där superbryr mig, är för gammal för det helt enkelt. Men-blir lite nyfiken- är det så? Har ni hört det?

För övrigt har hela helgen spenderats med en toarulle i ena handen och en salva i andra. Snyta sönder näsan gör  o n t ! Hostar som en tok också. Testade med att försöka städa lite härhemma, måste se vad kroppen tål. om jag kan jobba imorgon...Förmodligen så borde jag inte- men det är fasen så "olugnt" härhemma med byggarbetare.... Fullkomligt älskar söndagarna- för då jobbar de inte!! Enda dagen man kan tvätta också...Och så det där (varning för fula ord!) förbenade, j-a, h-es byggdammet. Jag verkligen HATAR det. Det är fasen överallt!

Byggnissarna hävdade att de kunde måla- maken och jag konstaterat att det kan de i n t e. Blir kul att diskutera det i veckan...

Nu ska jag låta er fundera på frågan om vita byxor på en icke-smal person medan jag lagar lövbiff i senapssås med pasta.

Kram.

7 kommentarer:

  1. Hell yes! Jag har det i alla fall och jag har inga smala spiror! Kram

    SvaraRadera
  2. Vita byxor? Ja, vad ska man säga? Jag är inte heller "pinnsmal" och kan bli mer än lite avundsjuk när jag ser alla smala modeller och bloggare som ser sådär supersnygga ut i sina vita byxor. Min rumpa ser absolut inte ut så. Jag har löst det hela på ett, i mitt tycke fiffigt sätt. Ha en tunika över! Så använd du vita byxor!
    Hälsningar
    Fröken

    SvaraRadera
  3. Jag har inga hämningar. Här används vita brallor och leggings - trots att jag är både kort och tjock! Ingen behöver ju titta om de inte vill, så det så! Vita byxor är sommarfräscht tycker jag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Alla "ska" är till för att brytas. Speciellt när det gäller modevärlden. Blir så ilsk på sådant. Ggrr!

    Min farmor sa till mig för många, många år sedan att:

    - Rött det är inte din färg.

    Gissa vem som aktat sig för rött? Fy, vad det påverkade mig.

    Men i vår har jag en RÖD kappa. Synd att farmor inte kan se den. Hur fin den är på mig. Hur glad jag blir av färgen och hur många leenden jag får av andra.

    Den enda anledningen till att jag inte har vita byxor eller kjol är att jag alltid har en förmåga att skita ner mig. ;)

    Så använd du vita jeans oavsett om du är benrangel eller kurvig. Gör det som DU själv känner att du vill. Det DU anser du är vacker i.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Och varför ska man inte ha vita byxor om man är kort då?? Jag är normalbyggd och är 160 cm lång, ska jag inte ha vita byxor då? Vilken trams!
    Prova vita byxor med en grå överdel - inte för mörkt och sommrigt nog.

    Hälsningar
    Jolanta

    SvaraRadera
  6. Klart det är trams! Var som sagt nyfiken på om det var som den här personen hävdade! Jag ska nog ha mina vita jeans, om jag tror attjag kommer kunna låta bli att skita ned dem fullständigt, det är nämligen mitt enda hinder.

    Kram allihopa!

    SvaraRadera
  7. Med "om det var" menar jag om det verkligen var något som folk hört eller tycker själva

    SvaraRadera