tisdag 1 maj 2012

Oj?

Jag skruvar mig på stolen. Skäms där jag sitter. Fast det ändå inte riktigt är med mening eller mitt fel. Att livet, det där som pågår utanför cyberspace, kom emellan. Mellan utlottning och annat.

Jag är ledsen. Och hoppas att ni har överseende...när jag då säger att jag ska dra vinnare under morgondagen?


Annars? Jo, jag har befunnit mig på annan ort under långhelgen. Njutit av vårväder, lyckats inse att man nog borde haft solkräm när man sitter och läser ute (hmhm), snörvlat och nyst och sett tårögd ut (jag tål inte björkpollen och de finns en masse just nu....Sonen tål inte heller eländet så vi är iaf två som kan tycka synd om varandra....), drömt hemska drömmar om vårt kök to be (tur att det bara var en mardröm-. hu!), inbillat mig att jag inte var ledig från jobbet igår (stressrelaterat anses det vara- för solklart var vi lediga) och att de skulle ringa mig och undra var jag var- och att jag skulle hamna i "allvarssamtal" imorgon därmed,  släpat ris och eldat stor brasa och liten brasa- barnens- den är bäst när man ska försöka grilla korv utan att grilla sig själv... druckit rödvin och ätit en massa olika goda sorters ost, njutit av att barnen har kunna springa helt fritt och ha kul med kusinerna, bara varit och njutit (bortsett från pollen då) av LIVET.

Nu är det visst dags att vakna till liv igen. Har vanlig dag och två inbokade möten imorgon- om den andra parten nu kommer- man vet aldrig....Hoppas att de kommer, eftersom det är fler involverade än jag som ska vara med...!

Men en kort stund till kan jag blunda och inbilla mig att jag sitter där på landet än och bara ÄR...
(och ja, jag är skittrist som inte lyckades fota ett endaste dugg)

KRAM!

3 kommentarer:

  1. Låter underbart att bara vara. Tror vi allmänt har svårt att bara just vara. Det är så mycket måsten och ska hit och dit.

    Nej, vi borde baske mig ta oss i kragen och bara NJUTA lite oftare.

    Ha det gott och lycka till med möten.

    SvaraRadera
  2. Det är sånt som händer. Livet kommer emellan, så är det bara. Kul att du är tillbaka.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Shit happens. Dra vinnare när du hinner.....Kram

    SvaraRadera