torsdag 10 maj 2012

Snygg scarf och lite annat snack

Nackdelen med sömnpiller är att man blir trött av dem...dagen efter! Men det är förmodligen bättre att få sova för kroppen än att inte sova alls....eller väldigt lite?

Imorgon är det dags för uppföljningsbesök hos läkaren, om min käre arbetsgivare låter mig gå, fick inget direkt svar på min förfrågan om att vara borta från jobbet i max 1½ timme...varav 30 min är min rast....Vill faktiskt gärna gå, hon var bra den där läkaren, och vill gärna prata med henne lite om min huvudvärk och så stressen förstås...Blir faktiskt stressad av att uppleva dessa obehagliga minnesluckor! Kan t.ex. inte komma på var jag lagt ett viktigt papper på jobbet nu. Hamnade det i mitt rum? Eller utanför? Var i rummet i så fall? Har inte en ANING! Och det var ändå det sista jag gjorde innan jag gick...Hu.

Igår var det så rackarns synd om mig (ööhh) så jag hittade och köpte en scarf. Till. Har varit sugen på en sådan där USA scarf, men samtidigt så har jag inte velat ha en så tydlig flagga heller...Nu hittade jag en Tommy Hilfiger som inte känns som en flagga, är nog ingen flagga heller, svårt att beskriva mönstret, mer som delar av flaggan med tryck av annat också.  Men snygg är den!  Den invigdes iallafall idag.


En sak till slank ned- men den har jag inte bestämt mig för om den får stanna överhuvudtaget...Vill prova i lugn och ro.

Men sen är det nog stopp. De nada mer. Behöver inget mera alls.  Finns en massa som jag skulle vilja ha (bl.a. en superläcker scarf från Hunkydory), men man kan ju inte ha allt! Dessutom så behöver jag inte något direkt. Har någonstans hört att om man kan tänka om en sak eller plagg: jag vill ha, så är det inga problem, men om man tänker "jag måste ha" är det värre....då är det tydligen större risk att man är shopaholic...

Har pratat med min kära mamma om att fixa en liten tillfällig syhörna på landet- tjohoo! Känns uppiggande bara att tänka på. Nu ska jag bara övertala maken om att ta en extra tur med bilen...för 3 maskiner med tillbehör och "lite" tyg och lite tråd och lite ..och lite... tar nog sin plats....Hmhm. Men tänk att kunna sy igen...då känns vistelsen på landet genast lite bättre tycker jag. Nu ska det bara fixas internetmöjligheter där också....

Nu ska jag jobba lite- och sedan i säng!

2 kommentarer:

  1. Scarfen är skitsnygg!
    Hoppas att du kommer iväg till läkaren nu.....Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag läste ditt förra inlägg om stress. Jag är stressad + har sömnproblem p.g.a jobbet, och har via vår företagshälsovåd (Commodia) fått träffa psykolog och läkare vilket har varit jättebra (och kostar inget för mig). Har du inte möjlighet att få detta genom ditt jobb? Hoppas att det ordnar sig!

    Kram från Monica

    SvaraRadera