måndag 14 maj 2012

Tips på saker att ha till jeans..?

Allt det här blåsandet som pågår här i Stockholm tar musten ur mig...och barnen också...de ligger utslagna i soffan...önskar jag kunde kasta mig där också..men nä, jag måste fixa lite mat åt stackarna....

Medan jag står och brassar mat så tänkte jag att ni kunde tycka till om den här lilla saken:

Någon som provat den? Hur är den?

I och med min garderobsrensning (som fortfarande inte är avslutad...) så inser jag att jag har sålt vissa plagg för att det var fel färg på dem...men jag har också upptäckt vad jag saknar! Långa tunnare bomullskoftor t.ex. Eller bra plagg till jeans...vilket kan bero på att jag knappt haft på mig det plagget på ett år...förrän nu då....

Därmed kommer vi till undring två...Vad är snyggt till jeans? Allt förmodligen, men jag vill ha tips på sådant som fungerar när man inte är pinnsmal, när man inte vill ha fööör kort överdel, men ändå vill visa liiite av rumpan? Tips tack! För här är jag helt lost..och rotar vilt i garderoben varje morgon..och hittar inget jag blir nöjd med! Inte klokt!

Så, lite tips emottages tacksamt!

9 kommentarer:

  1. Ja, är inte det vad vi alla undrar som inte är pinnsmala?! Jag brukar köra med en lång top/långt linne och sedan en kortare ngt vid topp över. Förmodligen är det inbillning, men jag känner mig mindre. Annars mottar jag också gärna tips. Det finns en tjej som jobbar på Åhlens city, på Inwear, hon är väldigt duktig på sånt där. Hon heter Ansha eller nåt åt det hållet.

    Mvh
    anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det eländigt! Att det ska vara så svårt..man vill ju känna sig lite snygg, inte bred och fyrkantig heller...

      Kram!

      Radera
  2. Här i norr BLÅSER det lika HEMSKT...
    Kan tyvärr inte tipsa så bra på vad att ha till jeans....jag har mest klänning med leggings.
    Den på bilden ser snygg ut.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och ruggigt är det också -fy!

      Maken vill ut i skärgården i helgen..brrrr!! Men det blir kanske finare (och varmare) igen....det måste det!

      Ja, visst är den snygg. Frågan är om man ska gå upp i storlek, OM´s siden är ju lite känsliga...

      Radera
  3. Den där toppen tyckte jag var superfin när jag såg den men på mig satt den jättekonstigt. Liksom väldigt a-line och det spelade ingen roll att jag gick ner en storlek. Tyckte den kändes stor ändå. Men med en annan kroppsform än min är den säkert superfin :) Men alltså lite stor i strlk tyckte jag.

    Till jeans kan man ju ha både tunika och blusar. Just nu tycker jag det är supersnyggt med typ ett längre linne som går ner lite över jeanskanten och så en topp/blus över. En vanlig enkel bas-tisha och kavaj är ju också supersnyggt.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst kan man han nästan allt till jeans..det är bara att det var så längesedan jag verkligen använda det..Men nu har jag mina superfina MissMe-jeans och de har så fint blingbling på rumpan ;-) att man inte vill gömma det. Men korta modeller på mig som är kort är inte så snyggt..

      Hm..verkar knepigt med den där sidensaken...

      Ja, har funderat på det där med längre linne under..just det plagget saknas dock i min garderob..får införskaffa några enkla tror jag.

      Radera
  4. Jag är precis som du...älskar jeans, vill visa lite av rumpan men är inte pinnsmal;)
    Jag fastnade för och beställde Chillnorway Nanna Tunica Butterfly från Factorymalmo...den tyckte jag såg fin ut<3
    Hoppas att du har en lugn och skön måndagskväll!!

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg en, förmodligen äldre modell, på en chillN...den var supersnygg! Men den blir svår att hitta misstänker jag. Ska be kollegan att få fota den och kanske efterlysa den, för den skulle funka till jeans..

      Ha en bra måndagskväll du med! :-)

      Radera
  5. Har aldrig provat den toppen, men den är ju skitfin! Kram

    SvaraRadera