söndag 10 juni 2012

Väggdekorer och mjuka tights

Huvva..jag är allt lite fånigt nervös över att sätta upp dem! Tänk om jag pajar något? Dekoren eller väggen? Nu ska de vara lätta att flytta och ska gå att sätta på målade väggar efter att de har torkat i tre veckor...och jag har gjort alla andra förberedelser: lagt ut dekoren platt, torkat av väggen med fuktig trasa och torkat torrt efter...Men ändå pirrar det lite...jag vet att jag är perfektionist när det gäller sådant här...så det är säkert därför det pirrar lite...!
Det är den här dekoren som ska upp.. sa jag att jag aldrig satt upp någon dekor innan?!


Maken trodde han hade två saker till barnens lampor igår som vi inte hade, så nu är han på IKEA igen och inhandlar dessa. Plus skrivbord, ben, hurtsar, hyllor och lådor, stol, gardinstänger och lite annat smått och gott.. :-)) 
Igår monterades det en säng och sattes upp en lampa till äldste. Plus två mattor som las ut. Den ena ska in i dotterns rum.

Himlans kul det här egentligen, men dyrt. Har dock fortfarande superdreggel över långklänningen och de vita Miss Me jeansen.....men man får en massa fin inredning för de pengarna så.... vi får la se...

Imorgon bär det av till frisören- lite ågren där också. Hur ska jag ha det egentligen!?

Imorgon är det också utedag så jag hoppas på bra/hyfsat väder. Sedan ska det förberedas terminsintyg (denna dokumentation och pappersexercis...). Innan frisören tänkte jag hinna köpa något extra till äldste sonens fröknar- det är så himla bra och det är slut nu- äldste går ut trean så.... Jag kan ju aldrig vara med på avslutningarna så jag tänkte faktiskt skaffa något extra och lämna över innan -är med på insamlingen- men 
v e t  att det värmer extra mycket när folk som verkligen vet vilket jobb det är säger att de är nöjda...

Ikväll tänkte jag försöka hinna med att röra lite på mig...hoppade i ett par jeans här för att påminna mig om att jag inte känner mig som jag vill! I ett par mjuka tights så "får magen fritt spelrum" som jag läste någonstans.... Naturligtvis skönt, men lätt att växa utan att "man märker det"....

Kram- nu ska jag försöka börja med dekorerna...håll tummarna!



1 kommentar: