lördag 25 augusti 2012

Damm, röra och time flies...?

Tiden rullar på fort. Har mest jobbat som en tok de sista två veckorna, eller var det en och en halv? Som sagt...tiden går f o r t !  Nedrans skönt dock att inte ha en etta....sådan skillnad så ni anar inte...

Idag är det äntligen en fin dag, än så länge, molnen hopar sig på himlen och man vet aldrig vad det blir av dem numera? Jag har ägnat förmiddagen åt att försöka städa i detta röriga hus vi bor i....Är så innerligt trött på byggdamm, har jag nämnt det förr, tro? Topp på det så är det så många rum som inte är beboliga av andra skäl (inte helt klara och sedan ska det läggas golv och målas/tapetseras o sådant...små petitesser bara!) att det blir fullt med saker i de andra rummen = rörigt och ja, jobbigt!!

Nu är det åtminstone något renare i de beboliga rummen, men om 5 minuter kan vi inte använda vatten och avlopp (även toa...) så då tänkte jag fly fältet med barnen...Vi tar och åker till närmaste "mall"/shoppingcentrum och handlar lördagsgottis åt dem (själv försöker jag ju att INTE äta dylikt gott...) och myser lite, kanske fika också? (Jag får väl ta med en bit mörk choklad, inte illa det heller)

Har inte ställt mig på vågen, föredrar att känna det på kläder och sådant, men ska väl väga mig på måndag kanske. Max en gång i veckan iaf, annars tror jag det blir en fixering!

Igår kväll orkade vi inte med röran härhemma, att diskmaskinen inte går att köra, att vi inte har tillräcklig belysning i köket p.g.a. att all el inte är inkopplad osv osv, så vi åt ute istället. Kinamat. Barnen överlyckliga, de älskar kinamat och åt som hästar! Skönt, annars är det alltid någon som inte gillar något av det som finns på menyn när vi är ute....

Nu måste jag smita in på toan innan det är försent!!

Ha en skön lördag!


Psst! Kan någon förklara varför jag tappar så mycket hår just nu?! Är det något man  gör mer på hösten? Eller när man har lite längre hår?! Känner mig som en som byter päls....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar