onsdag 15 augusti 2012

Varför jag inte kan klippa mig för ofta...

Varje gång jag klipper mig har jag väldigt svårt för att inte gå in i "tantbutiken" , ni vet den där där det finns en del annat än bara tant-kläder....

Eftersom jag inte vill köpa så mycket kläder just nu, operation minskning av mig och ökning av kondition pågår (även om det sket sig i dag på em, men det kan jag inte göra något åt nu),  så trodde jag att det var säkert att gå in och "bara titta"...hahaha.

För det råkade visst bli en ny jobbväska. Fast jag älskar min "gamla"....men den börjar bli sliten och är inte så uppiggande en mörk novemberdag...Det är den nya. Den är inte den typen av av väska jag spontant skulle sagt att jag skulle köpa. Men jag har sneglat på dem ganska länge, Oililys väskor...Det blev en, röd, med en massa andra saker på också i olika färger. Kanske är den lite lite för stor, men jag tror den blir bra. Den kommer att kännas bra när det där förbenade kommer sedan, ni vet, det som följer efter sommaren....

Men- om jag ska handla något i den där butiken varje gång jag klipper mig blir det förbenat dyrt att klippa sig...så det gäller lite att hålla sig därifrån också......butiken alltså...


Idag var annars första jobbdagen för nya läsåret. Kändes ganska okej i dag, för omväxlings skull. Brukar ha megaångest så det var skönt att slippa det. Lyckades dessutom få igång datorn och byta lösenord. Att jag inte hann läsa några mail bortser jag ifrån.....Kollegan och jag hann göra schemat, alltid lika tufft att få till ett bra schema för både eleverna och mig själv. Vi ska ju funka tillsammans liksom...Jag är också så himla glad att jag har min kollega som utan problem tog en lektion med min klass för att vi skulle få ihop halvklasstimmar. Jag jobbar ju deltid så min tid räcker inte för den tid som eleverna "ska ha". Men nu fick vi ihop det. Känns jättebra. Får bli en liten fin present till henne senare. Absolut.
Förmiddagen gick åt till möte. Lite mör att sitta still på möte en hel förmiddag, utan paus. Nog var vi lite sega i huvudet när vi skulle sitta själva på em. Man är liksom inte riktigt igång så där första dagen. Huvudet är inte på plats.

Träffade några av mina elever som var på fritids också. Åh, så stora det blivit och så kul att se dem. Det är så skönt att inte ha en etta nu! Att istället redan känna dem och få fortsätta jobbet att få alla " i mål" med självförtroendet hos dem i topp och deras drömmar levande. Inte så lätt alla gånger, men det är ju det man vill. Att de ska få den bästa starten, på väg mot sina drömmars mål.  Att det är jobbigt ska jag inte sticka under stol med och ni som har läst här förr vet att det tar på krafterna...

Nu har jag bladdrat nog.

Och förresten, varför har orange blivit så modernt? Den färgen är läcker. Men ack, inte så lätt att känna sig ajour med mer än i en säsong...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar