söndag 26 augusti 2012

Skor, nitar och tatueringsfunderingar....

Jag är inne i en röd period....fastnar för allt som är rött. Börjar nästan undra om jag mentalt tror att det är jul eller så?

Nya väskan = mycket rött. Nya beställda skor (på rea) = röda... Men någon tomtedress har jag ännu inte hoppat i, tur det!

Apropå skor så har jag också beställt ett par "att - ha- på- jobbet- skor" som jag hoppas innerligt fungerar utan att se tantiga ut. Hittade ett par med nitar på..var gruvligt intresserad av dem, men tänkte att risken finns att jag tröttnar på dem innan det har gjort sitt, så att säga.

Såg en skinnväska med nitar i en affär också. Så galet snygg..precis så där lagom dekorerad för mig....prislappen var dock inte alls lika roande, 2500kr, så den fick fortsätta bo i affären....

Sedan har jag seriöst börjat fundera på att tatuera mig...har ingen tatuering...men sedan ett tag har jag varit lite intresserad av det. Oavsett, så har jag tänkt att det får inte vara för litet, a la 3 cm på ankeln, för då ser det ut som flugskit sedan, det blir fööör litet. Inte vill jag ha något stooort heller. Ett annat problem är ju att jag helst ser att det sitter antingen på ankeln, i svanken eller möjligen på överarmen....de två förstnämnda har jag hört gör hiskeligt ont att tatuera sig på...Och jag är inte så bra på det där med smärta....Så frågan är....om jag överhuvudtaget klarar att  tatuera mig? Just det, är mest sugen på en svart tatuering, inga andra färger alltså. Eller är det fult/trist?

Tips och smarta råd emottages tacksamt.

Sedan lär det inte blir en tatuering direkt bara för det. Men jag är liksom på väg...

Å så när jag läser allt det här så misstänker jag att några kanske tycker att det skriker åldersnoja om det här inlägget...men nä, jag känner faktiskt inte att jag bryr mig om min ålder. Man är så gammal som man känner sig. Punkt. Å jag känner mig inte gammal, eller tokung heller (skulle 17 inte vilja vara 23 igen  t.ex....), utan precis lagom. Där jag är.

Kram!

3 kommentarer:

  1. Håller med dig, skulle aldrig vilja vara 20 igen. Tycker t o m jag är snyggare vid 40, så när som på handtagen i sidorna då. Jag har en förkärlek för slitna, gärna lite trasiga jeans, och jösses vad jag fått höra det (i min ålder). Men det bästa är att jag s***er högaktningsfullt i det. Med ålderns rätt :))

    SvaraRadera
  2. Ankeln är inte så farligt att tatuera, inte överarmen heller. Svanken kan jag inte tala för.......
    Och vaddå åldersnoja?! Min gamla svärmor tatuerade sig när hon var närmare 60! Go for it! Bara du är säker.....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter bra Linda, då vågar jag nog titta vidare på vad som ska pryda mig
    Kram

    SvaraRadera