söndag 5 augusti 2012

Längesedan sist...Kök, Please, Miss Me, myggjävlar och handarbete....

Som ni alldeles säkert förstått så har jag tagit en liten bloggpaus. Funderat lite på både det ena och det andra. Jag vet inte om jag kommit fram till så där särdeles mycket men det har varit skönt att ha ordentligt "ledigt".

Att uppkopplingen på landet inte heller är den bästa har väl bidragit. Lite.

Vi är ännu kvar, barnen och jag. Maken har hunnit börjat jobba igen och jag har inte många lediga dagar kvar. En vecka drygt. Och ännu är det satans köket inte klart....!!!! Maken hem idag och planen är att vi kunna åka hem på onsdag eller  torsdag.

Jag både vill hem och inte. Hem för att jag längtar så attans! Inte för att det är en himlens massa jobb därhemma...och snart börjar det "vanliga" jobbet också...Några månaders ledighet till att bara fixa hemma hade ju inte suttit fel....

Men det ska väl gå ändå.



Jag har fallit till föga på klädfronten också och klickat hem ett  par Please-jeans. Men jag vete tusan. Tycker inte att de sitter så där särskilt bra?! Visst, jag ska ta itu med min storlek här när jag dunsar hem igen, semesterlivet på landet med mycket fika har satt sina (o)fina spår...
Men ändå. Så jag lurar lite där. Om de ska få åka åter. Eller om jag ska byta färg helt enkelt. Mina är i "mörk" denim (vanlig jeansfärg alltså). Till saken hör att jag mkt sällan har haft jeans. Så de saknas lite i min garderob. Men- jag har två par underbara MissMe- jeans!

Apropå det. Om jag jämför Please-.jeansen och Miss Me - jeansen så, jag säger det!, kommer Miss Me på första plats. Så j-a mkt snyggare över rumpan! Även på en stor rumpa som min! Så lite funderar jag också över att skita i Please och vänta in ett par svarta Miss Me....Men Please är nog lite skönare i midjan och något högre faktiskt.

Vilka världsproblem.

Nu nuddar solens sista strålar trädtopparna här. Vackert! Ute kan man dock inte vara. Det är några mutant-mygg här som anfaller dagtid, kvällstid, i blåst och i sol. Och betten kliar något så infernaliskt! Jag som är lite allergisk i normala fall: dessa är ännu värre. Barnen blir uppätna. Jag blir uppäten. Till och med maken som tål det mesta blir uppäten och får alldeles uppsvullna bett. Alsolgel och hydrokortisonkräm är våra bästa vänner. Antihistamin-dryck till barnen när det blir för jobbigt för dem...

De sista dagarna här ska ägnas åt att sy! Jag har haft maskinerna här, men det har faktiskt varit ganska ok väder så sådär mycket syande har det inte blivit. Dock har en del ufo:n blivit fixade. En velourklänning till mig som blivit liggande är klar. Väska till mellansonen. Nytt förkläde till köket. Nytt förkläde till äldste sonen. Ett förkläde till yngsta dottern. (många förkläden, kan det nu....). Sedan hittade äldste sonen ett regnbågstyg  och vill ha byxor av det. Blir nog---eh- färgglatt- han gillar färg. Jag har lovat att sy fiskeväska åt mellansonen också. Pyjamasar önskas det också. Och en massa annat. Hinner nog inte allt....

Hoppas ni haft det bra! Har läst bloggar men inte kommenterat faktiskt. Oftast eftersom den jäkla uppkopplingen har en tendens att lägga av varje gång man skrivit sin kommentar...

Kram och ha en skön söndagskväll!

Mörkögda augustinatt...men inte riktigt ännu...

3 kommentarer:

  1. Nice to see you! Och visst är myggen gigantiska nu! Vi har stora jäklar här med! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej & välkommen tillbaka!
    Jag har också lite funderingar äver Pleasjeans.......verkar så svårt att veta vilken storlek man ska beställa.Gick du ner en storlek? Dom sägs ju töja sig också.......och vara lite olika om de är jeansfärg eller annan färg. Ja det är inte lätt :=))))
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  3. Gick ned en storlek, eller nja, är väl en L nu egentligen, men ville att de skulle sitta lite lösare. Visst lär de töja sig, det kändes, men nja, de får vänta till annan gång.

    Fastnat i MissMe-träsket istället. De är djävulskt snygga och det finns de utan massa blingbling om man inte gillar det.

    Kram!

    SvaraRadera