måndag 8 oktober 2012

At home

Ja, jag blev kvar hemma. Snörvlig och så in i bängens trött. Vi måste ringa en sjuksköterska när vi ska sjukskriva oss (från först dagen- ja, gäller alla på mitt jobb- ja), hon tyckte jag skulle vara hemma till torsdag! Galna människa! Jag satsar på onsdag. Imorgon näe, jag inser mina begränsningar liksom.

Om man ska ha en chans att orka med mitt jobb så måste man åtminstone vara lite frisk, inte halvsänkt och orkelös. Fungerar inte bra....


En dag till spillo känner jag nästan. Har fasen inte gjort något vettigt idag. Förutom beställt tid för tandläkaren och det vet jag inte om jag vill räkna till vettigt (ja, jo, vet att det är vettigt men jag avskyr att gå till tandläkaren och blir alltid så nervös och ja- a bit scared!), eftersom jag tror att jag har åtminstone ett hål.....Hu!

Annars har dagen spenderats i soffan, datorkoll då och då, lite TV-koll då och då också. Men mycket mer än det har jag inte orkat med. Dock börjar hjärnan komma åter till mitt huvud och mota ut bomullen som bott där i några dagar, och då är det ju ännu mer frustrerande att själva kroppen inte riktigt är med ännu.

Men det lär ju ge sig det med.

Så tankarna växlar mellan hur man syr egna hissgardiner, hur det bör se ut i syrummet, när jag ska komma ihåg/hinna med att skaffa färgprover och färg till pall och klocka och väggar i nya hallen, fina lösningar till köket såsom mojänger man kan hänga handdukar på (inte vanliga krokar), om man kan be maken hämta paket på posten eller om man ska göra det själv imorgon som test om kroppen orkar onsdagen, ångesttänka på tandläkarbesöket,  lura på om man ska beställa lite böcker, om man på allvar ska ge sig på att göra sitt eget kakfat, fundera på dörrmatta till nya hallen...osv.

Ha en skön måndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar