söndag 7 oktober 2012

Fasen också...?

Idag bestämde jag mig för att prova mina nya Art skor.






Så nedrans snygga. Själva foten satt perfekt. Dock går skon inte att stänga.....Jag med mina höga vrister... snyft!!! Tar jag ut sulan så kan jag stänga precis- men det skulle inte vara skönt att gå runt i. Lite väl tight ändå och så behöver man ju en sula... Och inte lär det väl bli bättre med en storlek större?

Nu undrar jag: tror ni man kan töja ut dem hos en skomakare så pass mycket - några cm som värst en bit upp?

Skinn kan man ju töja ut. Men nu sitter det ju foder här också.... Och jag säger : Fasen också. För jag var ju på jakt efter ett par snygga, sköna vinterfodrade skor. Och de här är de enda art jag hittar som är fodrade. Visst finns det andra märken. Absolut. Men mina fötter är kinkiga av sig (breda, höga vrister osv osv...) och art brukar fungera bra. Sedan fick jag dessa till ett osedvanligt BRA pris också....1099-100- 15%.....inte illa liksom. Sedan hade det varit skönt om jag hade kunnat avsluta jakten. Veta att jag är redo för kallare väder...


Och fasen också....twist me i pocelain i stl. 2 är slut.... :-(  . Ville ju ha den med rabatt- fullpris tänker jag då inte betala för den- hur mjuk och skön den än är... Stl. 3 g å r  men den känns lite oformlig och jag är rädd att den "växer" vid användning...


Annars skiner solen här, mer blåst, men fint annars. Förutom min förkylning då. Fasen också där också alltså. Dunsade i säng tidigt i går kväll också och sitter nu i full mysdressmundering i soffan och snyter mig och undrar hur det blir imorgon...

Kram- och njut av söndagen!

3 kommentarer:

  1. Ooooh tack för tipset! Tänkte också klicka hem ett par Art, men har rätt höga vrister... ska fundera ett varv till då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De som verkar fungera bäst för mig är det med snörning. De kan jag ha utan problem. Har två Art sedan tidigare och de är supersköna. Love them.

      Tror jag ska ta med dessa till skomakaren och se vad han säger, kan ju fortfarande skicka tillbaka dessa om det inte går...

      Radera
  2. Gå till skomakaren, det går att lästa ut skorna.....

    SvaraRadera