lördag 20 oktober 2012

Lite gnäll på andra halvan

Det är lördag och helt olikt södra Sverige, så är det fortfarande uselt väder i form av grå-grå-grå och regn och bläörk.

Jag yr mellan olika aktiviteter. Maken yr han med, men han är av någon anledning på grymt dåligt humör så antingen tar man strid eller så försöker man hålla sig undan...

Vi bygger ju härhemma. Och jag köper hans stress med att måla och fixa och dona. Jag vill ju också det. Men ursäkta- det finns annat att ta hand om också- löpande- såsom matlistor, städning, tvätt osv osv. Det där roliga som finns hela tiden liksom. Men just nu är det inte lönt att nämna sådant. Humöret är helt fel.

Själv var jag så trött igår att det sved i ögonen kl. 20.00 och då är jag inte den som inte inser att det är nog faktiskt allra bäst att gå och sova. (Maken höll inte med då heller...men där blir jag sur- ska jag sitta som en döing i soffan och försöka uppbåda någon form av intresse för något- och misslyckas- eller ska man få gå och sova så man är en roligare människa dagen efter? Respekt liksom!)

Nu är det dagen efter och hans humör är som ovan sagt. Jaja. Jag fixar med att städa ur badrummet och sortera bort gamla produkter och annat skräp. Herrejesus vad man samlar på sig! Nu är det en hög vi måste titta på tillsammans men sedan är det åtminstone hyfsat. Senare ikväll ska jag och sonen och sonens kompis åka och se på bio, Ted. Den är från 11 år så de kan ännu inte gå själva...(och eftersom makens humör är som det är så känns det faktiskt rätt skönt att få slippa vara hemma en stund...)

Nu ska jag leta recept och sms:a maken och så ska jag röja vidare här.

Ha en bättre lördag än jag! ;-)

Kram!

1 kommentar:

  1. Oj där kände jag igen mig big time! Samma sak här hemma, vi renoverar hela tiden och makens humör är minst sagt oberäkneligt.... även när man renoverar så försvinner ju som du skriver inte de vanliga hus- och hembestyren. Här brukar det tyvärr även ibland bli en tävling typ om vem som gjort mest och därmed anses vara mest "berättigad" att vara trött... ja jisses. Renovering på gott och ont, men det är skönt när dte blir färdigt. Kram

    SvaraRadera