söndag 21 oktober 2012

Snabeldrake, fika som blev minifika och en bok som nog bara jag gillar...

Söndagar går så fort eller hur? Man har en massa planer och idéer för helgen och så vips, så är det söndag och man inser att helgen snart är över!

Nåja.

Makens humör blev bättre senare på kvällen igår, tack och lov. Idag har det varit okej. Snarare mitt humör som varit lite mindre trevligt. Funderar på om det hör till den tiden i månaden, men är faktiskt lite osäker....

Jag har farit runt med snabeldraken och svurit över lera och dammråttor och betongdamm. As usual. Menande tittat och sagt åt maken att vi måste röja i gamla hallen så vi åtminstone kan ställa in alla skor där så vi kommer in via vår tillfälliga dörr utan att ta med oss hela leråkern utanför.

Jag har packat upp jättekartong från HM. Maken hittade lite saker och jag köpte leggings och en viss ombloggad mys"klänning". Dottern fick barnversionen av den och blev så glad i den att hon vägrade ha något annat på sig när vi skulle iväg på dubbelkalas.

För på senare delen av eftermiddagen har vi suttit och firat makens bror och fru, som slog ihop sitt födelsedagsfirande. Mysigt att fika men jisses vad mätt man blir...grundade först med lite kolhydratblockerare (Glucosanol- humbug säger ni säkert- men de funkar faktiskt ganska bra tycker jag. Inte blockar de allt inte, men det är som om faktiskt allt inte kommer kroppen "tillgodo".). Lite tur hade jag också (eller otur skulle en del kanske tycka) eftersom det var en massa tårtor ock kakor med mandel i, vilket jag inte kan äta pga allergi.

Får man gnälla lite? Jag fattar inte att när det gäller t.ex. glutenintolerans hos en av de som var där så fanns det en massa att äta. Men för mig så var det alltså att välja på  2 sorters torra kakor och en av de glutenfria mjuka kakorna. Men känslan jag fick var att man inte alls tänkt på det. Det vara bara "tur" att det fanns något utan nötter och mandel. Och min allergi är inte ny om jag säger så. Känns faktiskt lite trist. Men- jag behövde ju då inte äta lika mycket onyttigt så det kom väl något gott utav det!

Sitter nu och funderar på vad kvällsmaten ska bestå av och vad som ska prioriteras ikväll- en hög med tvätt kanske?!

Min vana trogen har jag nu lyckats skriva en massa ord utan att få till några bilder, men kamera är ännu inte i sikte, ska prata lite med maken- han gillar kameror och sådant- kanske skulle han gilla att få rota lite i den djungeln åt mig..?

Ett hurra! till alla ni som orkat hit!

Kram och ha en härlig söndagskväll!

Boken då? Jo, misstänker att det bara är en synörd som jag som med glädje kan packa upp en bok med titeln: Metric pattern cutting for women´s wear.  Och samtidigt vara sugen på den som handlar om barnkläder. I bokpaketet fanns iof sig också två tjocka pocketböcker- men de hör till ungdomsbokskategorin: Bläckmagi och Bläckdöd av Cornelia Funke. Den första boken har vi, jag läser den högt för grabbarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar