tisdag 15 januari 2013

Kilovis...

Med choklad. Fick jag i julklapp av mina elever. Och en och annan porslinsfigur.

Choklad går ju alltid hem. I måttliga mängder....har fortfarande några kilo kvar...Dessutom får man ju finnar av "eländet"! Choklad ÄR gott. Men just nu är jag mycket trött på det. Tur också att jag bara har kunnat äta mycket små mängder av det eftersom det allra mesta innehåller nötter..vilket jag ju inte tål. Rätt bra det..annars hade jag nog varit mer "som en boll rullar jag tillbaks till dig"- liksom....

Till något helt annat.

Tänk att serviceminded webshoppar gör en till en jobbig kund. Så märkligt. För ja, om man beställt något den 27 december och det fortfarande inte synts till, ja då är till och med mitt tålamod ganska så slut....Särskilt eftersom webshoppen inte behagat informera om att de tog en veckas semester efter nyår. Den infon fick jag efter den lilla semestern. Efter 2 mail. Det var inte ens autosvar alltså. (Det måtte vara särdeles svårt att få till det....) I svaret påpekades det att information finns på förbannade, djävla facebook! Ursäkta mig, men jag är inte på facebook! Har fan inte tid! Man kan väl för bövelen inte driva en affär och förvänta sig att alla har facebook? Eller?! Inte ens informera på sin egen  hemsida?!

Och tänk då att alla dessa fantastiska webshoppar gjort mig till en kund som förväntar sig bra service. För att de faktiskt ger bra service. De vet vad kundservice är. God sådan. Och hur man driver ett företag. Och därmed blir jag faktiskt lite lätt sur när vissa andra webshoppar inte lever upp till det....

Sådärja, dagens ilska avlevererad.

Ha det gött- nu är det snart dags för en liten rast.(och nä, sitter inte på jobbet och skriver, det är ett schemalagt inlägg)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar