måndag 11 februari 2013

Är det nytt?

Jag verkar tillhöra en liten skara just nu.

Jag tycker nämligen inte att vårkollektionerna innehåller så mycket nytt. Visst fint är en del men nytt?! Koftor påminner om tidigare säsongers, klänningar likaså....väldigt mycket påminner om tidigare. Visst kan man önska den "gamla molly-tiden" tillbaka men jag tycker inte att man gör det genom att låta alltför många plagg bli en del av en "ny" kollektion, när en stor del av den snarare borde tillhöra "classic" kollektionen? Att önska det gamla molly tillbaka för mig innebär inte att man bara upprepar sådant som gått bra i tidigare kollektioner.

Jag har t.ex. Love the twill back coat i original. En av de mollyplagg som fick mig förälskad i mollysar en gång i tiden.  Det är helt ok att den kommer åter. Men där stör jag mig på priset? Vilken annan kappa kostar 3500kr i årets kollektion? 

Nu finns det såklart nya plagg i kollektionen. Absolut. Men förvånande mycket känns inte nytt. För mig i alla fall.

Det finns säkert många därute som nu vill peka på en massa nya plagg. Jag har inte missat det nya. Nej. Men jag funderar på varför det är så mycket som känns som jag har sett det förr?

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar