tisdag 12 februari 2013

Leveranstider olika beroende på vem man är?

Nu sticker jag ut hakan här.

Men jag börjar undra en sak. Hur långa leveranstider har ni när ni beställer från Countrydreams?

Jag tycker att det känns som om många får sitt så snabbt. Men jag får alltid- alltid- vänta minst en vecka innan aviseringen kommer. Och jag bor inte på landsbygden. Ingenstans där posten tar extra dagar på sig att komma fram. För några år sedan gick det snabbare. Visst de säljer kanske mer nu. Men det känns som om det bara är jag? Folk uttrycker glädje för att de får plaggen "dagen efter" de beställde osv. Det händer inte mig.

Så- hur är det egentligen- hur snabbt får ni era plagg när ni beställt dem? Jag är nyfiken för att försöka förstå. Är det så att vissa får snabbare orderbehandling än andra? Eller tar det lika lång tid för alla?


6 kommentarer:

  1. Jeg ventede 8 (!!!) dage på at få en mail om at de havde sendt min vare - og yderligere 4 dage før jeg modtog den.
    Altså ialt 12 dage fra bestilling til modtagelse.
    Og jeg bor altså "kun" i Danmark ;)

    KH Annette

    SvaraRadera
  2. För det mesta går det fort, men har fått vänta några gånger med......Kram

    SvaraRadera
  3. Jag beställer ibland från CL och får alltid grejerna jättefort. Gjorde beställning igår och fick aviseringa att de skickat igår kväll så den kommer väl idag eller imorgon antar jag. Låter ju konstigt om de skulle segregera beroende på vem som beställer. De kan ju omöjligt ha koll på alla kunder...eller? Får hoppas du bara haft otur...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men otur vareviga gång?!
      Är ju ingen storbloggare, börjar undra om det har med det att göra!?!
      Eller??

      Radera
  4. Jag beställer ganska ofta därifrån och det tar ca en vecka att få paketet. Det tar längre tid när de har rea. Bor i Skellefteå så paketet ska ju färdas genom hela landet :) Tintinstyle och Odd Molly har snabbare leveranser. mvh Maria

    SvaraRadera
  5. Ja, men jag bor i Stockholm? Tycker de flesta är snabbare än dem?
    Har beställt många ggr från cd men börjar surna till.
    Jag beställde den 4 feb o har bara fått orderbekräftelse, inget mer och nu är vi alltså inne på 8:e dagen.....

    SvaraRadera