torsdag 14 februari 2013

Please eller Debaser? Och kramar och diskmaskin i onåd.

Hm.

Fick så äntligen hem mina Please. Men- de är lite stora så de måste bytas till en mindre storlek.

Men- hörrni- vad tycker ni- Please:n eller Debasers? Please är mer rätt i storlek (när jag bytt), misstänker jag. Medan Debasers är konstiga i storlek, tycker jag? Urtrånga var de jag provade i pink. Såpass så jag undrade om jag gått upp 10 kg över natten eller om paret var felmärkt....Och då beställer man ju inga sådana liksom?

Men ett par i chalk har etsat sig fast på näthinnan. Kan inte släppa tanken på dem! Velade hela förra sommaren om de vita mollyjeansen då. Och det blev inga då... Men samtidigt så kan jag inte riktigt med att strunta helt i Please:en.

Inte kan jag släppa tanken på en LK Biker heller....Gillar att den är lite tuffare. Men- hur är den i storlek? Tight läste jag någonstans. Eller?! Och måste den vara så rackarns DYR?

Och så har jag snöat in på enwrapme jersey top och en tröja från ChillN. Å Artists print wrap topp i porcelein, som jag tror blir sketasnygg till jeans eller ljusa byxor.

Ja herregud vilka i-landsproblem. För inte kan jag köpa allt det där. Någon sådan lön har jag då inte.

Frågan är om det ens blir något- diskmaskinen har gått i strejk här hemma.. och de är då inte billiga att köpa nya....Jag har försökt att flirta med eländet men den nedrans typen vägrar att låta sig övertalas till start...Grr.

Kram- och tyck till lite- vad skulle ni satsa på?

Ja just det. Kramarna. Vi har en tradition på jobbet (på lågstadiet) att eleverna samlar kramar på Alla Hjärtans Dag. De får krama både vuxna och barn (och måste fråga först innan de kramar-ja) Och vet ni, alla är glada och kramas och inga konflikter alls var det idag. De fortsatte att samla på fritids och gick till och med upp till högstadiet och samlade där! Är det inte modigt så säg- de är 8 år!!

2 kommentarer:

  1. Brallorna vet jag inte ett smack om! Däremot LK Bikern är ju sketasnygg! Fråga är om jag skulle se ut som Svampbob i den.....Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju det där med att se fyrkantig ut i den eftersom den är så kort ..är ju inte så lång o så är man ju lite vadderad oxå...
      Nåja, bidde en vit artists wrap top istället, de hade fått in nya. Lkb får vänta. Och brallorna...ja med lite rabatt då trillar de in här bägge två o så får vi se om de stannar di båda.

      Kram!

      Radera