måndag 18 februari 2013

Telefoner...kameror...och ...tusan vad jag längtar efter sportlov(så jag får sova).

Idag insåg jag att min hjärna är lite trött. Skulle rätta matteböcker. Det gick sådär. Hade lite svårt att kontrollera svaren..hjärnan min ville inte delta helt enkelt. Veckorna från jul och fram till nu har varit superstressiga och den här veckan lär inte bli mindre stressig. Den lär ju inte bli lättare att komma igenom heller då hjärnan lagt av...?

Men- tiden går ändå- så snart är det ju ändå sportlov. Det lov då alla elever sportar och vi lärare sover utmattningssömn. :-)

Försöker också med att bestämma mig för en telefon. Nä, telefon vet jag vilken jag vill ha. Snarare vilken operatör...Vill ha bästa möjliga pris. Har ingen lust att betala multum i månaden för både platta och schysst telefon! Så förhoppningsvis kanske maken min kan hjälpa till med att förhandla till en deal. Tror nämligen att datatrafiken för plattan räcker till min telefon också. Tror jag. Eh? Men jag tror också att maken inte har en susning om hur mycket jag verkligen surfar. Och skulle vilja lyssna mer på musik också. Så..eh...nåja, han får väl räkna lite på det. Har skrivit ut 3 slumpmässiga fakturor bakåt nu och ska se vad det skulle kosta med de priser jag fått. Ska bli intressant.

Ja, kameran är ju mer än död. Därav ännu större behov av telefon med bra kamera. Hehe.

Och nu har jag 8 åtgärdsprogram, 5 pedagogiska kartläggningar och 4 utvärderingar att göra...och så lite planering på det? (tur att man inte är nybörjare- så man kan slänga ihop en dag på väg till jobbet...)

Och så längtar jag efter mina please i rätt storlek..och ett par debaser på ingång...och en artists wrap top i white som jag lyckades knipa. Hoppas jag. Och visst tusan är jag värd dessa plagg. Och en telefon

Bloppis- vadå? Hehe. Jo det måste väl till. Snart. När jag orkar rensa.

Kram! 

 

1 kommentar: