onsdag 27 mars 2013

En inetsad väska, brödbakardag och sent omsider...

Jag vet inte varför men jag har fastnat för en väska (tro´t eller ej....haha), men kan egentligen inte bestämma mig för om den är cool eller ful?

Jag har egentligen väskor så det räcker och blir över, men det jag absolut saknar är faktiskt en "stående" väska som fungerar att ha i cykelkorgen när den här nedrans isen ger med sig och det går att cykla till jobbet....(och därmed spara 25kr om dagen.....). Jag har spanat efter en bra i flera år, för saken är att mina andra är mer i "liggande A4 varianten" och det där med att välta hela väskan en fjärdedels varv är inte sååå lyckat....allt i väskan hamnar huller om buller.. Så vad tycker ni - är den snygg eller ful?

De ringde från dagis idag. Lilltjejen hade kräkts så det var bara att packa ihop och hämta...Nu har hon ätit en hel middag och lite annat och visar än så länge (ta i trä) inga tecken på illamående. Det vore inte första gången som det vore lite av "falskt" alarm i så fall....Men hellre det än the real thing....hu! Oavsett så kommer de inte att ta emot henne på dagis imorgon...så det blir till att stanna hemma.

Så, vad göra när man är hemma tidigt, tjejen ligger och spanar på TV:n, maken är på after work och kommer god knows when och allt bröd i huset är slut? Man är glad för att det finns (fanns) jäst i kylen och ställer sig och bakar. Så nu är det påfyllt. 4 rågsikts"kakor"/bröd och 4 limpor (recept från mamma -i princip det bröd som jag är uppväxt med...). Känner mig nöjd. Hembakat är gott!

Sent omsider ja...jag ger mig. Pleasen är sköna! Så pass sköna att jag faktiskt är sugen på ett par till i annan färg. Men- jag vidhåller nog min åsikt om att fickorna är inte så snyggt placerade. När fickor sitter så lite på snedden och brett isär så ser ändalykten bredare ut....så är det bara. Men -komfort är värt mycket och så illa är det inte, och vill någon glo så varsågod! :-)

Nu ska här laddas telefon! (Ja, det hanns inte med sist...jag är hopplös I know!)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar