torsdag 28 mars 2013

Vab, ingen mat hemma och det där med nya teknikprylar...

Ja så är man hemma med liten tjej. Igår var det magsjuka som sagt, nu verkar den ju vara över (??) eftersom hon kan äta vad som helst, men de tar inte emot henne på dagis ändå så det är bara att vab:a....

Samtidigt så inser jag att på matfronten är det mer än tomt och ekande...Handlingslista måste göras och herre jisses det är ju skärtorsdag och vi har inget hemma att blidka eventuella påskkärringar eller påskgubbar...Vi måste nog ta en snabb tur till närmsta godisbutik...(det lär inte göra det lättare med det där sockersuget...igår föll jag till föga tyvärr...men fick genast ont i magen så inte är jag sugen idag iaf...ännu).

Och så sitter jag med min nya s3:a och försöker låtsas att jag faktiskt kan lite om teknik...hahaha...Jag vete tusan men hur i helskotta lägger man in sina kontakter...den vill inte....jag har iaf lyckats skicka ett sms och ringa maken...ett fall framåt då. Sparar nog en del till han kommer hem tror jag.

Annars så bråkar mailen av outgrundlig anledning så det går inte att komma åt den, via datorn vill säga, via plattan går det utmärkt....??!!

Solen skiner och jag hade hopp om att våren skulle börja visa sig men så tittade jag in till Rosen och blääää säger jag bara- jag går i strejk!!

Nu ska jag göra lunch och sedan ska dottern och jag mysa lite. Så de så. (kanske handla godis också då.)

Kram!

2 kommentarer:

  1. hahha, du är alltså i samma sits som jag lite... Det ska nog ordna sig. Gällande kontakterna, fick jag lägga in de manuellt, som jag inte har på datormailen, eftersom simkortet behövde bytas ut. Men det gick det med...Klem och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dessa prylar...

      Fast nu har jag iaf lyckats komma ihåg mitt lösenord till wordfeud så jag kunde fixa tillgången på den här telefonen...

      Ja, simkortet behövdes bytas ut eftersom jag bytt operatör. Och det gamla passade inte heller för den delen. Japp, då är det väl bara att börja mata in....buörk...

      Kram!

      Radera