lördag 20 april 2013

Pling pling och paketen trillade in. Solen skiner- hipp hipp hurra!

Knallblå himmel och strålande sol- det är så underbart och jag vet inget som är så humörhöjande som det!

Var dödstrött igår kväll efter första dagen på jobbet efter förkylningen. Idag är jag lite sämre igen men det var väntat. Vaknade med migränkänningar också. Jättekul. Men det struntar jag högaktningsfullt i- för solen skiner!

Äldste sonen spelar fotbollsmatch och de två yngre är och cyklar i parken. Yngsta är 6 (och ett halvt snart- jisses- vad tiden går!) och bara för att hon är yngst är det så svårt att klippa navelsträngen! Jag syr ju som bekant lite kläder till mina "små" (och till mig själv mer och mer hoppas jag) och känner att jag måste tänka i andra banor- i höst är det sexårs som gäller. Och helst ska hon väl se ut som en sexåring (soon to be 7) och inte som en dagistjej? Så nu letar jag modeller och tyger som fungerar. Att jag har en hög med mer barn/ läs: babytyger stör mig lite, visst fungerar en del av dem fortfarande men, ...får väl sy till mig själv i dem? Eller så kanske det finns andra att sy åt i dem?

I veckan har det plingat i mobilen konstant har det känts som. Igår hämtades alla paket ut (utom ett som inte kommit ännu). En väska till sonen, ett paket med superfina tyger (vill sy direkt- men ska tvätta tygerna först)...
Bild från Liandlo.com. Det är tyget i tightsen jag köpt

Prinsesstyg- det går hem kan jag lova....
...och så resten  av paketen till mig. Ett par vita Please-jeans. (känns mindre än de beige- konstigt?) och en Anglaise Patch dress eller vad den nu hette. Har ju en massa 4 continent x-stiches som just nu är lite för trånga...som jag saknat insåg jag när jag provade Anglaisen. Det är synd att den är lite kortare, skulle nog vilja haft den lite, lite längre, men den fungerar bra. Det är också väldigt tunt tyg i kjoldelen, voile, och det är också synd. Nog kunde de haft vanlig "lakansvävs"-tyg-känsla i kjoldelen som förr. Det är inte nämnvärt dyrare tyg....

Bild lånad från Biskopsgården.

Nu ska jag bestämma mig för om jag ska sätta upp väggtexter, slipa bänkdelar, baka bröd eller åka till "centrum" för att skaffa hjul och gångjärn till min idé (inspiration från nätet också) om  nedfällbart klippbord till syrummet..hm? Barnen vill se på bio men jag tror jag backar där- med min hosta lär alla andra där bli förbannade....dessutom skiner ju solen!

Kram och njut av solen!

Psst! Tips på billigare nagellack: Jag har ju snöat in på det här med målade naglar och nagellack. Det är som små godisbitar i badrumsskåpet- vackert- men det kostar ju. Jag har fastnat för Essie nagellack och ni som gillar det också: just nu kostar de bara 99kr på H&M och är ni medlemmar så är det ju 10% till i rabatt på det priset just nu eftersom det är club-dagar...

2 kommentarer:

  1. Oh vilka härliga tyger! Jag älskar att sy och sydde mycket förut, inte kläder men gardiner, kuddfordral och annat smått och gott till hemmet. Har inte hunnit/orkat sy på länge men vill så gärna börja igen! Har också ett lager av tyger hemma... Fina kläder du fått hem också :) Hur upplever du anglaise patch dress i storleken? Är lite sugen på den vita jag också... och vita please hade verkligen inte suttit fel till sommaren, men av någon anledning passar jag inte alls i vita jeans, oavsett märke, så jag får nog hålla mig till mina ljusbeige jag införskaffade förra sommaren :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är de underbara tygerna!
      Angläisen tycker jag är ganska normal i storleken. Vet att en del upplevt att förrut så var den liten över bysten men jag tycker inte det nu, men jag är inte storbystad utan högst "normal" där. Möjligen är den lite lite stor i storleken för övrigt,möjligen...

      Ja vita jeans har jag väl aldrig haft förr, men kändes helfräscht med Please:en och "jag" så jag hoppas att vi blir kompisar i sommar...och att jag inte lyckas kladda ned mig hela tiden... :-)
      Kram!

      Radera