fredag 26 april 2013

Sjukstuga....

Ja då var det visst dags igen..vi har varit förskonade i vinter så vi får väl igen det nu då.

I morse gnällde yngsta över ont i huvudet...tog tempen: 38,1...nu är den på 39,5 och hon får inte behålla något. Tror dock inte att det är kräksjuka av någon sort  (men man vet ju aldrig förstås) utan det är som när hon var liten, när hon får hög feber så kräks hon....Ont har hon och vill inte ha alvedon....men duktig och försöker sova, sova, sova...är ju så trist när man inte ens kan ge glass....

Har suttit och fixat tråkiga saker annars, som vab-anmälningar, lägga in räkningar, sitta i telefonkö för att få bort felaktiga räkningar..., anmält till e-faktura osv osv. När lilltjejen sovit vill säga. Under en av sovperioderna fick jag iaf upp den sista väggtexten i hallen. Den blev jättebra. Den andra är jag lite fundersam till och undrar om jag ska ta bort.....

På söndag är det kalasdags och det är en del att fixa tills dess. Bland annat viss städning och plock i huset...och en del bakning förstås. Sitter och undrar vad jag ska hitta på som inte tar någon tid och är gott....och räcker till hyfsat många! Jag tycker egentligen att bakning kan vara rätt kul, men just nu är jag inte alls sugen.

Mest av allt vill jag sy...fast inte när solen skiner...då vill jag bara hitta en plats ute, i lä! För det var väl otroligt vad det blåser hela tiden! Blir galen på blåsten...

Men nu är det snart maj- och den värsta tiden på jobbet börjar- allt ska liksom in i maj! Till råga på allt så har det lagts kurser och diverse annat där också.... I veckan fick vi höra om en ny administrativ uppgift som vi fått. Detta trots att Stockholms stad alltså har hot om vite på 2 miljoner om de inte tar bort uppgifter för oss! Tror nog att de tänker ta kostnaden minsann...för jag har inte sett eller märkt någon förändring överhuvudtaget!

Och så är det snack om strejken som kanske blir på måndag...blir matsäck....jag hoppas att de drar av så att vi inte behöver betala för maten då...

Men- först är det helg och kalas och jag hoppas, friskare dotter.

Ha det så gott!


1 kommentar:

  1. Det har väl varit en jäkla sjukdomsvinter! Och det härjar saker för fullt här med. Nu får det vara NOG! Kram

    SvaraRadera