onsdag 15 maj 2013

Accessoarer och Fay scarf

Okej. Jag ger mig. Jag gillar scarfs. Om någon frågat mig det för 10 år sedan hade jag stirrat på dem och undrat om de verkligen kände mig. Hade aldrig scarfs. Hade inte särskilt många accessoarer överhuvudtaget.

Desto mer nu då. :-)

Halsband måste jag bara ha och har alltid haft. Men förr var jag mer "traditionell" och i mitt tycke nu, lite tråkig.
Parfym- ja! Är det något jag har svårt för så är det att inte ha någon parfym på mig alls. Däremot så gillar jag inte starka, stickande och tunga dofter eller att hälla på mig mängder. Lätt och fräscht ska det vara och i lagom mängd.
Klocka har jag numera- slutade med det ett tag för jag har alltid klockor runt mig och därmed är det skönt att slippa det ibland. Jobbar ju i ett yrke där man räknar minuter...- men ser numera klockan som ett sorts smycke.
Armband och sådant- ja i perioder.
Örhängen- ja, men sällan pråliga eller långa. Glömmer nämligen gärna att ta ut dem på kvällen....inte skönt att sova med långa örhängen kan jag lova och fina blir de inte heller...

Och så var det det där med scarfs då....Tycker numera alltid att jag vill ha scarf! Tjocka, tunna, romantiska, tuffa, stora, små...ja ,alla har de sin plats och tid!

Just nu velar jag om Fay scarf är ett bra köp. Sticka/virka kan jag ju inte själv så det går bort...

Visst är ni några som har Fay scarf? Verkar slut på många ställen- är den värd sitt pris?
Tänker mig till svala sommarkvällar, som skydd på dagen för stark sol (ja liiiite skydd iaf)....och nu, den här vår-sommaren eller vad vi nu har? Idag var det regnigt och soligt och blåsigt. Det enda som saknades var en något skönare temperatur.

Idag kom jag hem med en present. En träbox till bag-in-box viner. Snygg, inte det jag tänkt först, men mitt första alternativ var visst ostadigt så det skippade jag. Funderar på att själv sätta ben på den, så att det är lättare att fylla på sitt glas.... :-)


Kram och go´natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar