onsdag 15 maj 2013

Konsten att hitta rätt krok.

I ett år har jag letat krok till diskborsten. I ett år!

Jag vill inte (läs: vägrar) borra i kaklet så då återstår bara självhäftande. Tydligen är vår diskborste någon sorts unikum för den går inte att hänga på några krokar- och jag har som sagt letat och prövat en hel del...

Varför inte byta diskborste då undrar säkert någon. Nä, vi har en sort där man man bara byter ut själva borstdelen. Spar plast eftersom man inte behöver slänga en hel borste inklusive skaft, när den har gjort sitt. När själva skaftdelen blir för sliten eller ful, ja då byter vi, men det tar rätt så lång tid....

Men igår- så hittade jag krokar på Lagerhaus av alla ställen! (Har kollat där förr, men då har de inte haft dem.) De är inget speciella, enda kriteriet var ju liksom att det går att hänga just vår borste på dem.. Tjohoo! Nu kan vi äntligen fixa den lilla detaljen! Utan att borra hål i kaklet! Och miraklet går loss på hela 19 spänn....

Intresseklubben (ni minns väl uttrycket- kunde inte låta bli!) antecknar väl- men det struntar jag i. Dessutom kanske det är någon annan som letar desperat? Vem vet?

Kram och ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Har också letat efter en krok till diskborsten, dock inte riktigt i ett år men ändå... :) Tusen tack för tipset! //Ann

    SvaraRadera