tisdag 4 juni 2013

Annat emellan och funderingar kring "klokhet" i färgval.

Livet kommer emellan.... Maj månad bara rusade förbi. Hann sitta ute ibland och rensa i rabatter. Men övrig tid har jag bara varit så trött, så trött och jobbat och jobbat. Omdömen, som äntligen är klara, lässcannings, rättning och åtgärdsprogram med efterföljande åtgärder....Nu är det bara några skälvande dagar kvar och jag längtar mig galen. Är så sjukt trött och orkar inte med att ta vettiga beslut alls. Är trött på morgonen så till den milda grad att jag undrar hur jag ska ta mig över sängkanten. Men det går. Det går.

Skor hann andra ta, när man velar så får man vackert bita i det sura äpplet.


Just nu sitter jag och funderar på ev. kompletteringar till sommargarderoben.

Och så funderar jag på färger.

Ska man egentligen vara "trist" och köpa färger som "håller", dvs vara "klok"? Eller ska man ta den gula eller rosa eller vad det nu handlar om? Hur tänker ni? Ibland är jag "modig" och tar färg och struntar i om det är klokt eller ej. Ibland tänker jag att det är smartare om plagget håller år efter år och man kan variera det med tillbehör istället. Men så känns det så trist ibland med det "kloka".

Själv gillar jag gult men har ytterst få plagg i den färgen. Varför? Jo, det känns som en sommarfärg för mig! Har svårt att använda gult på senhöst och vinter...

Sällan är det de kloka färgvalen man gjort på plagg som får komplimanger heller, har ni tänkt på det? Ofta är det när jag vågat ta lite färg som jag får komplimanger.

Knivigt det här. För OM plagg är ju dyra och de vill man ju helst inte att det ska gå "ur mode" på en säsong...

Tänk er Colbert-varianterna och Jaquard jumper....hur tänker ni där? Grått/svart och blått eller färg?
 Jag provade jaquarden i gult och ja...den är härlig. Men? Och Colbert- den ärmlösa- i ljusblått eller grått eller chalk? Tänk om den varit i indigo..... Visst colbert-klänningen är ju ärmlös och då är den mest användbar på sommaren men det går att ha en kofta över så är man i hamn. Men då måste den ju vara "färglös"?!

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar