onsdag 26 juni 2013

En mulen dag (och Kalle-fynd på loppis.)

Idag är det mulet. Är det bara en dag så är det okej för mig :-)

Imorgon ska det vara sol igen. Hoppas, för då kanske vi kan cykla till badet med grabbarna. Just nu sitter de i soffan med Kalle Anka-tidningar.

Igår tog vi nämligen en tur till St. Erikshjälpen. Hittade inget till mig (jo,ja en brödnagg men det är väl inget skoj) men ungarna hittade massor med Kalle Ankas pocket och tidningar. Priserna är ju "humana" så det är inte så svårt att låta dem få alla de ville ha :-) Hittade också 3 Guitar hero gitarrer och 2 trumset till. Liiite sugen var jag, men hur tar man med sig det när man cyklar?! Ska kolla med maken om det är av intresse så kanske han kan svänga förbi imorgon (idag är det stängt)?

Eftersom det hade sagts att det skulle bli mulet och ev regna idag så hade jag planerat att sy. Läs: hade. Var tar tiden vägen egentligen?! Tog en dusch efter frukost, drack te igen och läste en tidning. Plötsligt var det lunchdags?! Nåja, några timmar finns ju kvar. Mellangrabben ville gå på bio. Känner mig mycket elak som sa nej men tänkte kanske att vi kan göra det medan äldste grabben är på fotbollsturnering i helgen...

Nu ska jag spela brädspel med barnen.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar