måndag 24 juni 2013

Sommar, sommar, sommar...! (Ni hör melodin i huvudet va?)

Njuter....av lediga dagar! Fast eftersom jag är hemsk mamma som låter sina barn vara  på fritids/dagis, trots att jag är ledig, så blir det inga jätte-sovmorgnar.  Men imorgon är sista fritidsdagen för mellankillen och på torsdag/fredag sista dagisdagen ever för lilltjejen. En del tycker att det är fel att låta barnen vara på fritids när man själv är ledig. Jag resonerar så att det är för allas bästa. Jag är ingen bra semester-mamma om jag inte får en vecka för mig själv. Jag behöver det helt enkelt!

Idag en fantastisk sommardag! Soligt och inte halvstorm, 25 grader varmt. Underbart...

Förmiddagen ägnade jag åt att rensa ur två lådor och mitt sängbord och en byrå (ovanpå). Jisses vad skräp man samlar på! 2 kassar direkt i soptunnan blev det. Kändes så skönt! (och så blev det något finare i sovrummet). Kom på att jag behöver någon sorts smyckesförvaring. Har en liten mini-byrå men den räcker inte riktigt till och så är jag så glömsk- jag glömmer vad jag har om jag inte ser det...Funderar på ett sådant där smyckesträd? Är det smart eller blir allt bara trassel och dammigt?

Eftermiddagen ägnades åt glass, läsning i diverse tidningar och en önskan om att tiden gärna får stå still...

Nu ska jag ägna tid åt att sova...sov uselt igår natt så jag är riktigt trött...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar